FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ventina?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Ventina?
Ni är båda nära, men ingen har rätt.Zermatt, heter glaciären där theodul?
Nej, @FilipNorin och @Christiam var närmare.Kan den heta Chessjen, Fegas eller Fee, Saas-Fee?
Nej, där finns ingen sommarskidåkning.Stockhorn?
Plateau Rosa är glaciären, pisten och liften.Platå Rosa då?
Du behöver inte va orolig: du har helt FELKan det vara Helagsglaciären?
Om jag har rätt går bildgåtan vidare till @FilipNorin eller @Christiam .
Nope (finns det något som heter så?)Tindetoppsbreen?![]()
Vilken trängsel! Måste vara nåt lättillgängligt...Nu har jag varit på en liten bildinsamlingstrip. Så vi kan fortsätta driva den här tråden i månader framöver.
fortsätter på glaciärtemat. Vad heter glaciären? (Bilden är från igår)Visa bilaga 11071
läs tråden! Du är i fel landBjörlings.
Du är ruskigt nära. Men i bilden syns en känd fjällstation…Svellnosbreen?
Haha…. Zermatt var nära så jag gissar på lappland….. semester i huvudet…..läs tråden! Du är i fel land![]()
Där satt den!!Styggebreen?
(o Juvashytta?)
Helt rätt!Är du i Kåseberga? Du tittar förstås mot Ale stenar
(Åxå lite fusk eftersom jag härstammar från området, men annars kommer en viss skåning och kniper bilden![]()
Har semester och vill inte bli sittande med någon gåta, ut och flyga imorrn.Jaha, Kalle, Pc och resten av gänget vill visst inte bemöda sig om att leta i Norge….
ledtråd: bild är tagen från en stad. (Finns inte många att välja på)
Där är bergen betydligt rundare. Den här stan är kanske 1/20 del så stor som TrondheimTrondheim?
Den syns säkerligen. Men var är fotot taget?Har semester och vill inte bli sittande med någon gåta, ut och flyga imorrn.
Jag gissar att en Trolltinden syns, så då återstår bara 25 toppar eller så?![]()
Finns ju några Trolltindar i Norge. Tänkte på den här, som borde synas om KaitsuH har rätt (som jag tror)Den syns säkerligen. Men var är fotot taget?
edit: Trolltinden ligger i Rondane, och kan knappast ses från kusten. Däremot bör Trollväggen vara en av topparna
Rätt! Farligaste åket jag har åkt! På jullovet massor av människor, helt galet. Undet ett åk på eftermiddagen såg vi två olyckor, som behövde helikopter, och massor av mindre olyckor. Fruktansvärt!Argentiere. Pierre a ric? Eller söker du något offpist åk?