dannedieharder
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vättern
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, snabbast av de korrekta svaren! Kör på @dannedieharderVättern
Riksgränsens skytteförening som har den när dom leker cowboys?Ok vid viken skidort hittar man denna raritet? och bonuspoäng ges till den som kan ge orsaken till varför den finns där.
Visa bilaga 11337
Visst är det i Riksgränsen man hittar den, och dessutom plockar du in bonuspoängen.Riksgränsens skytteförening som har den när dom leker cowboys?
Tack.Visst är det i Riksgränsen man hittar den, och dessutom plockar du in bonuspoängen.
Diligensen är en del av comboybyn där den lokala skytteföreningen årligen anordnar cowboyfest. Förr i tiden ”rånades” även tåget men osäker på om det fortfarande brukar ske.
I bakgrunden ser vi åket Uffes vägg och ni kan ju själva förstå hur mycket snö det behövs för att få det att se ut som det gör på vintern.
Varsågod @Christiam
Nopp. Väntar lite med ledtråd. Tycker att fler borde dyka upp nu efter middagstid.Jordskredet i Alta?
Österut mot fastlandet sett från Storvattnet. Det är en fjord, och framförallt så ligger det nått i fjorden.Dammskräck? Storvattnet nära Sortland?
Yepp. Z2 blev träffad och började brinna, kaptenen valde då att köra på grund för att rädda besättningen.Jaha, det är vraket från Z2 George Thiele nära Narvik då?
Hamnade där för att tyskarna körde upp på land för att kunna lämna skutan läser jag.
Vad fasen, hade tänkt göra som @fredw och köra ut färska semesterbilder.Yepp. Z2 blev träffad och började brinna, kaptenen valde då att köra på grund för att rädda besättningen.
Över till @Kalle_Luzern för lite snöklädda berg kanske?
Är det absolut inte.Kan absolut vara La Grave.
Var ju inte så specifik på vad jag sökte, och vill inte ha nattpasset. Så jag ger rätt för Engelberg. Det är Rotegg nära Stand en majdag för flera år sen.Klein Sulz, Engelberg?
Fel land. Men, samma brädmärke som mästaren från Rauland har!Rauland?
Ännu fel land, och mycket nyare världsmästare. Men brädmärket är rätt!Terje är väl från Rauland? Han kör för Burton så åkaren du söker kör alltså också för Burton?
Gissar på Johan Olofsson och Dundret.
Rätt land. Den där klumpen är kanske 1/5 (eller 1/6) av Ylläs höjd, och 1/3 av Ruka! Och världsmästaren är från 2010-talet: 3 VM guld och en silver, både slopestyle och big air.Ser ut som ett finskt fjäll… Antti Autti från Rovaniemi/Ylläs?
Fast dåligt med tåg där ser jag nu…
Men, Peetu har aldrig varit världsmästare.Kulomäki och Peety Piiroinen efter snabb googling innan eleverna kommer in och stör i bildgåtan?
Mielakka är rätt, men Antti Autti inte!Antti Autti och Mielakka?
Helt rätt klassiska wedermarks konditori i östersund, funnits där i minst 40 år, bra grejer.Wedemarks konditori