Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ok vid viken skidort hittar man denna raritet? och bonuspoäng ges till den som kan ge orsaken till varför den finns där.
Bilden.jpg

Riksgränsens skytteförening som har den när dom leker cowboys?
Visst är det i Riksgränsen man hittar den, och dessutom plockar du in bonuspoängen.
Diligensen är en del av comboybyn där den lokala skytteföreningen årligen anordnar cowboyfest. Förr i tiden ”rånades” även tåget men osäker på om det fortfarande brukar ske.

I bakgrunden ser vi åket Uffes vägg och ni kan ju själva förstå hur mycket snö det behövs för att få det att se ut som det gör på vintern.
Varsågod @Christiam

Visst är det i Riksgränsen man hittar den, och dessutom plockar du in bonuspoängen.
Diligensen är en del av comboybyn där den lokala skytteföreningen årligen anordnar cowboyfest. Förr i tiden ”rånades” även tåget men osäker på om det fortfarande brukar ske.

I bakgrunden ser vi åket Uffes vägg och ni kan ju själva förstå hur mycket snö det behövs för att få det att se ut som det gör på vintern.
Varsågod @Christiam
Tack.
Känns lite fult av mig att ta den direkt. Har varit i gränsen en mängd gånger och även ridit och festat en del med främst en av cowboysen.
Slut på snöbilder.
Vad syns på bilden och hur hamnade det på platsen?
Ska iväg på cykelträning men är ni överens om rätt svar så kör på. Misstänker att flera av er sett detta på plats.
Ledtråd: på bilden syns något som tagits sönder av människan.
Fjorden har samma namn som ett för toppturare populärt och känt berg i närheten av Narvik.

Bilagor

• 3BA084E7-D25F-4737-8751-D86A75EC39C0.png
    3BA084E7-D25F-4737-8751-D86A75EC39C0.png
    197.4 KB · Besök: 108
Senast ändrad:
Jaha, det är vraket från Z2 George Thiele nära Narvik då?
Hamnade där för att tyskarna körde upp på land för att kunna lämna skutan läser jag.

Senast ändrad:
Jaha, det är vraket från Z2 George Thiele nära Narvik då?
Hamnade där för att tyskarna körde upp på land för att kunna lämna skutan läser jag.
Yepp. Z2 blev träffad och började brinna, kaptenen valde då att köra på grund för att rädda besättningen.
Över till @Kalle_Luzern för lite snöklädda berg kanske?

Yepp. Z2 blev träffad och började brinna, kaptenen valde då att köra på grund för att rädda besättningen.
Över till @Kalle_Luzern för lite snöklädda berg kanske?
Vad fasen, hade tänkt göra som @fredw och köra ut färska semesterbilder.:ROFLMAO: Är väl kanske dags för en snöbild iofs, så var är den här bilden tagen?
010.JPG

Javisst Rotegg, de där stöcken för skiroute! Jag tror, att jag skall lägga mig. Ingen brådska... Vilket skidområde? Det där är ett hem"fjäll" för en flera gångs snowboard världsmästare? Och vad heter världsmästaren?
thumbnail_IMG_1706.jpg

Och samma stora fjäll för ett par veckor sedan. (Bilderna är med vilje så dåliga, så att uppgiften blir inte allt för lätt.)
thumbnail_20210817_144934.jpg

Senast ändrad:
Terje är väl från Rauland? Han kör för Burton så åkaren du söker kör alltså också för Burton?
Gissar på Johan Olofsson och Dundret.

Senast ändrad:

Ser ut som ett finskt fjäll… Antti Autti från Rovaniemi/Ylläs?

Fast dåligt med tåg där ser jag nu…

Senast ändrad:

Ser ut som ett finskt fjäll… Antti Autti från Rovaniemi/Ylläs?

Fast dåligt med tåg där ser jag nu…
Rätt land. Den där klumpen är kanske 1/5 (eller 1/6) av Ylläs höjd, och 1/3 av Ruka! Och världsmästaren är från 2010-talet: 3 VM guld och en silver, både slopestyle och big air.

Det är Mielakka, min hemmabacke, och Roope Tonteri! Mielakka north face är ännu brantare. Mielakka är hela 72 meter hög och har 4 liftar!

Min vän var för några år sedan i Chamonix med sina grabbar, 15 och 17. De är alla mycket bra åkare, åkte allt möjligt, också några rännor ner från Midi. Efter en vecka på hemresan frågade stolta fadern från grabbar: Vad tyckte ni? Pojkarna svarade: Helt ok, men det är roligare i Mielakka.

Här är en kort film från Mielakka, KOSB open 2019. Tyvärr var vi då i Engelberg:

Din tur @Bgn

Vi tar en annorlunda, vilket cafe har jag just druckit kaffe på? Tar ingen det innom en timme räcker det med staden.

D2C3F0E6-9676-4B9F-B406-AF960EF1B892.jpeg

Bilagor

• 6BA9C924-4C80-4ECC-B398-34FAA74C26F6.jpeg
    6BA9C924-4C80-4ECC-B398-34FAA74C26F6.jpeg
    52.1 KB · Besök: 77

Snödjup

Tillbaka
Topp