FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Fan pötäten hann före...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Interlaken är rätt. Skoltavlan är kanske från 50-60-talet. Vi har flera sådana, lärarnas privilegium, när gamla skolor stängdes. @STORPOTATEN fick nattskiftet!Asch, nu går vi vidare. Orten heter Interlaken.
Näe, blir inget nattskift här inte. @FilipNorin klämmer denna i ett nafs.Interlaken är rätt. Skoltavlan är kanske från 50-60-talet. Vi har flera sådana, lärarnas privilegium, när gamla skolor stängdes. @STORPOTATEN fick nattskiftet!
Nej. Längre söderut.Vid Katterjåkk.
Haha norr om Sveg är nog det bästa svaret jag kan komma med...Näe, blir inget nattskift här inte. @FilipNorin klämmer denna i ett nafs.![]()
Ute och luftar frugan här, men var?
Visa bilaga 12581
Jag var inte tillräckligt tydlig inser jag. Det är mycket längre söderut.Längst kungsleden tycker jag det borde vara. Ser bekant ut. Kvikkjokk?
Ville bara leda övriga på rätt spår.Inte Bunner. Inte Tjallingen.
I Härjedalen? Självklart, men lite noggrannare vill jag nog ha...
Nej.Miesehketjahke… vid en raststuga mellan Sylarna och Helags? Edit: fixate stavfel
Nej.Över Ljungan i närheten av renhängd vid Ljungris?
Tycker jokken ser för bred ut på kartan men en bör ju gissa ändå.
Nej, inte Helagsån.Är det Helagsån ni passerar? Finns det ens en bro över den….
Jag gick ju runt detta område i aug och känner igen mig men kan inte placera in bron.
Nix.Sylälven? Nu gissar jag utan karta…
Nope. Det är närmare civilisationen ändå...Härjångstöten / härjångsfjälle som syns i bild? Får dock inte till vart bron är.
Japp, så är det. Mycket trevlig dagsutflykt från Tänndalen och till skillnad mot att gå mot Helags får man vara själv i naturen.Bolagen med Storvigeln i bakgrunden?
Jag har dålig koll på Härjedalen, bor man i Östersund finns det liksom så många närmre fjäll rakt västerut. Men med alla ledtrådar så var det bara att leta utefter norska gränsenJapp, så är det. Mycket trevlig dagsutflykt från Tänndalen och till skillnad mot att gå mot Helags får man vara själv i naturen.
Över till @Ivo del Brallo
Så kunde man tänkt ja… jag stirrade mig blind på de få berg över 1500 som är på gränsen till Jämtland…. : )Jag har dålig koll på Härjedalen, bor man i Östersund finns det liksom så många närmre fjäll rakt västerut. Men med alla ledtrådar så var det bara att leta utefter norska gränsen![]()
Nä, jag är ute efter en kombination av tre saker som du bara hittar i Östersund, varav 2 syns i bilden (i Norge är kombination vanlig, i Finland finns den inte allsBorde vi börja prata nu om jordbrukspolitik och dess konstigheter i EU?
Är det vanligt med sjöodjur i Norge?Fjäll och lantbruk är två av dem?
Och den tredje saken: Ett sjöodjur?
Ja, håkäringar i fjordarna kanske?Är det vanligt med sjöodjur i Norge?![]()