Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då kommer lite gott och blandat eller lördagsgodis om man så vill. Och precis som med gott och blandat väljer man det man gillar mest - så välj en av två frågor; den som passar just dig bäst!
1: Vad heter skidorten man ser i bilden?
2: Vad heter högsta toppen i bilden?
1648928200467.png

Ok ok, ledtrådar.
Vi är i Österrike,Tyrol, och en Wienerschnitzel skall strax avnjutas. Ett par av mina senaste bilder är tagna i samma område.

Oj, bergsmarodörerna har vaknat! Kör inte du puder i Engelberg idag @Kalle_Luzern ? Det kanske tom är bättre än när du visade runt @hawk100med anhang? 🤣
Fendels är helt korrekt så klart.

Toppen hade jag Rofelewand på, men det kan naturligtvis vara så att Hohe Giege sticker upp...

Klart mjukare än när de var här, men sikten var inget vidare. Svårt att åka puder när 90% av åket är att leta efter nästa pistmarkering. Några pudersvängar blev det iaf, sprack upp en stund ovanför 2400 m ungefär...

Den här bilden alltså inte från idag, men inte jättegammal heller. Vad heter högsta topp som syns?
IMG_3680.JPG

Här en bild från Jochpass imorse, utsikt mot Jochstock Express som dock inte syntes om man var mer än 30 m ifrån den. Hade varit bättre att de där 87 cm kommit utspridda över mars istället för på tre dygn nu. 🤬
IMG_3717.JPG

Kanske inte så lätt den där? Ledtråd: tagen i farten, några få minuter senare var jag i ett väldigt långt mörkt rör i över 20 min. ;)

Då skulle jag sagt schilthorn men de e ju fel språk.. tycker inte det är mblanc tunneln.. så säger tete de ferret

Bra jobbat, den jag är ute efter! Drog mig för att lägga upp den där, insåg att den inte är så lätt att hitta. Dyker inte upp med namn och höjd på vissa kartor...

Bilden tagen från tåget i höjd med Osogna, ungefär 3 minuter innan det körde in i Gotthard Basistunnel. Världens längsta tågtunnel. Tagen i lördags för en dryg vecka sen, man kan se hur dåligt med snö det är på sydsidan. Ändå toppar på nästan 2500 m.

Över till @lamboren

Tackar. Nej, inte mycket snö.
Var lite förvirrade för på vissa ställen var höjden på Poncione dei Laghetti angiven till 2616 (antar att 2445 är det rätta)... Men del Venn med 2477 passade ju bättre till ledtråden 'några dussin meter högre':)...
bild kommer snart

inget svårt område men en annorlunda vinkel än de vanliga här i tråden (och vacker utsikt tycker jag).
Min undran är hur högt det berg är som det ropades ut att vi flög över?
Bonuspoäng för rätt gissning på flightnumret (som ju kanske är en mer korrekt fråga utifrån trådtiteln...).
IMG_4430.jpg

Tillbaka
Topp