Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu är det inte bara ”flygskam”, nu ska man ha ”hotellskam” också.
Suck!:rolleyes:
Inte ens så dyrt jämfört. Drygt en tredjedel av priset/natt på Chedi i Andermatt bara. Kan man väl unna sig vid särskilt tillfälle. Inget jag skulle betala om jag skulle bo en hel vecka för skidåkning så klart...💸

Till gåtan då, tror byn heter See, konstigt nog.

Inte ens så dyrt jämfört. Drygt en tredjedel av priset/natt på Chedi i Andermatt bara. Kan man väl unna sig vid särskilt tillfälle. Inget jag skulle betala om jag skulle bo en hel vecka för skidåkning så klart...💸

Till gåtan då, tror byn heter See, konstigt nog.
Jamen visst är det See, eller ibland See im Paznauntal. Över till Swiss!

Ja, med tanke på de senaste bilderna verkar det som om @STORPOTATEN har lyckats gräva fram ett nytt album?
Nu vet man var man ska leta när han lägger upp bilder med akut snöbrist.:ROFLMAO:;)
Nytt upphittat album kan det vara....eller.... :unsure:
Akut snöbrist kan ju vara vilken påskvecka som helst iofs... Det lär vi märka om en dryg vecka. 🙃

Akut snöbrist kan ju vara vilken påskvecka som helst iofs... Det lär vi märka om en dryg vecka. 🙃
Ser ju lovande ut närmsta tiden vad gäller snö, iaf här. Inte helt lycklig över att de tror på snö i stan iofs...

Var är den här bilden tagen? Ger rätt för namnet på glaciären eller på hyttan som ligger precis utanför bild.
077.JPG

Ja, eller så är du där just nu, vad vet jag?
Det var ju soligt fram t o m i förrgår och hade inte snöat på fem veckor heller.
Idag snöar det i Österrike och så ska det göra flera dagar framåt också.:)

Det är väl Spannortarna där så jag säger Hahnen. Har ngt svagt minne av vajrarna där också.
Det stämmer alltihop. Fleckistock fick också vara med igen. :) Apropå dåligt med snö, bilden från november 2015, ett år med extremt dålig försäsong vad gällde snöläget. Fortfarande (eller snarare igen) i princip barmark på 2606 m!
Vajern så klart till korset någon orkat ställa upp, behövs väl bra förankring när orkanbyarna viner över topparna. :rolleyes:

Ping pong tillbaka till @STORPOTATEN

Jahapp......vad tar vi dådå? Vi provar denna och slänger in @PisteCarver i utvisningsbåset. :) I alla fall fram till 17:16:34 om nu ingen knäckt den innan dess.
Var står vi någonstans?
Visa bilaga 17711
Nu är du så där taskig igen!😭
Får jag berätta vart vägen går som man ser långt i bakgrunden till vänster? För den har jag kört bromsarna varma på en gammal Volvo 245 en gång.🚘🔥
Och den går ju alldeles under ett av dina favorit-berg.;)

Nu är du så där taskig igen!😭
And I like it! :)
Får jag berätta vart vägen går som man ser långt i bakgrunden till vänster? För den har jag kört bromsarna varma på en gammal Volvo 245 en gång.🚘🔥
Självklart får du det. Efter 17:16:34. :LOL:
Och den går ju alldeles under ett av dina favorit-berg.;)
Hmm...den hänger jag nog inte med på. Vet inte riktigt vilket berg som är min favorit i dessa trakter.... :unsure:

Ingen som vill svara på var denna utsiktsplattform finns?
Ni står på Top of Tyrol i Stubai på 3210 möh.

Det där berget i bakgrunden som jag har för mig att du gillar är ju Gaislachkogel.

Ingen som vill svara på var denna utsiktsplattform finns?
Ni står på Top of Tyrol i Stubai på 3210 möh.

Det där berget i bakgrunden som jag har för mig att du gillar är ju Gaislachkogel.
På tiden.👍
Och Gaislachkogel ja, absolut freeride-mountain. 😃
Men det ligger välan ändå inte längst till vänster som du skrev..eller är jag inte bara glömsk utan snurrig också? 🤫😉

Över till Skaune.

På tiden.👍
Och Gaislachkogel ja, absolut freeride-mountain. 😃
Men det ligger välan ändå inte längst till vänster som du skrev..eller är jag inte bara glömsk utan snurrig också? 🤫😉

Över till Skaune.
Tittade in här nu och….
Öööh…. hörrudu du, du har varit inne skurit bort av bilden i vänsterkanten!
Men halva Gaislachkogelberget syns fortfarande, ha!!🤓
Never try to fool a nerd…:ROFLMAO:;)

Men du är ursäktad eftersom du klarade av att stava den skånska diftongen korrekt.:)

Tittade in här nu och….
Öööh…. hörrudu du, du har varit inne skurit bort av bilden i vänsterkanten!
Men halva Gaislachkogelberget syns fortfarande, ha!!🤓
Never try to fool a nerd…:ROFLMAO:;)

Men du är ursäktad eftersom du klarade av att stava den skånska diftongen korrekt.:)
Njäe, här har inte skurits i några bilder. Men däremot gjorde jag en förhastad slutsats, vilket var att jag tänkte att vägen var Timmelsjoch Hochalpenstrasse och Gaislachkogel således låg mer åt höger. Men så var det ju inte, du har helt rätt. 👆
Så tydligen inte glömsk, men lite snurrig i alla fall. 🤪

Tillbaka
Topp