Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läger heter den, precis. Ligger nära Männlichen där gondol/kabin kommer upp från Wengen och Grindelwald. Tschuggen heter toppen i bild, ca. 2500 m och ser ju imponerande ut i den här vinkeln. I andra vinklar försvinner den helt mot väggen som är runt 1500 m högre.Wengen? Läger?
Ja, jag tänkte, att det måste vara från Mürren eller Wengen. Googlade de båda.
Frun har sagt, att toppturing (skidturing) är den dummaste saken en gammal kvinna kan göra byxorna på. Jag tycker det samma, långsamt, svettigt, tråkigt. Men där var vi. Men, vi tog kanske den enklaste turen på området. Så, vart ska vi i bilden? (Vilket fjäll?)Visa bilaga 18090
Rørnestinden, eller kanske snarare Kavringtinden?Ja, jag tänkte, att det måste vara från Mürren eller Wengen. Googlade de båda.
Frun har sagt, att toppturing (skidturing) är den dummaste saken en gammal kvinna kan göra byxorna på. Jag tycker det samma, långsamt, svettigt, tråkigt. Men där var vi. Men, vi tog kanske den enklaste turen på området. Så, vart ska vi i bilden? (Vilket fjäll?)Visa bilaga 18090
Rätt svar! Vi är på här till Kavringtinden. En av de lättaste turerna på området, och helt tillräckligt för oss.Rørnestinden, eller kanske snarare Kavringtinden?
Zillertal - level 4.Rätt svar! Vi är på här till Kavringtinden. En av de lättaste turerna på området, och helt tillräckligt för oss.
@STORPOTATEN din tur.
Level 4 var ju lättare än level 3….
Det är väldigt svårt att särskilja svårighetsnivåerna så här i början. Men vi har lång väg att gå innan vi når målet vid level 100, och då lär det garanterat vara märkbart svårare än vid 3/4....Level 4 var ju lättare än level 3….![]()
![]()
Var där lite väl tidigt för lunch, drog vidare.Fick ni ett bra bord på terassen på Restaurant Vogelnest?![]()
Det är väldigt svårt att särskilja svårighetsnivåerna så här i början. Men vi har lång väg att gå innan vi når målet vid level 100, och då lär det garanterat vara märkbart svårare än vid 3/4....![]()
![]()
Bra idé, jag lånar den!
Undrar vad Level 100 blir?
En macro-bild på en snökristall, och frågan att svara på blir vilket datum föll den, och vilket skidområde kommer den ifrån?![]()
Det där är ju ”Level 1” @fredw .Zillertal, level 5.
1. Markera på bild 1 varifrån bild 2 är tagen.
2. Markera på bild 2 varifrån bild 1 är tagen.
Det är valfritt att markera på en kopia av fotona, på pistkarta, på annan karta eller att svara med en tillräckligt exakt beskrivning i ord (t.ex. med hänvisning till position i förhållande till liftar och/eller pister).
Bedömningskriterier:
A. Jag har ensamrätt att bedöma svarens korrekthet och exakthet.
B. Om jag har fel, se regel A.
Bild 1:
Visa bilaga 18099
Bild 2:
Visa bilaga 18100
Jag besöker numera Zillertal/Tuxertal endast på sommaren.Ordet till Mr Zillertal himself, PisteCarver!
Tar och ändrar mina lite random mellan nu och deadline.Kul det här.
Har ni hittat platsen, eller tar ni bara rygg på @Kalle_Luzern , och alla kanske har jättefel?
En timme kvar….
@MrHotDog nästa bildgåta då!Tackar! Det var nog inom felmarginalen på hela prispallen…
Pga tidsbrist lämnar jag ordet till silvermedaljören MrHotDog!
Attans, trodde du var vid den här parkeringsfickan vid ca. 1016 m.Då var det dags för ett avgörande, och det blir målfoto!
Bilden är tagen på 996 möh och högsta bergstoppen heter Store Nup (jo, det är sant!) och är 1661 möh (säger de flesta kartor inkl. Peakbook).
Det ger totalt 2657 m.
@Kalle_Luzern är totalt 19 m ifrån.
@MrHotDog är totalt 6 m ifrån.
@fredw är totalt 4 m ifrån.
Mycket bra allihop, och grattis till @fredw !![]()
Nej, det är ett kort stycke efter tunneln, och vägen lutar svagt neråt på den sidan.19.01, nu vill vi ha facit!
Attans, trodde du var vid den här parkeringsfickan vid ca. 1016 m.
Visa bilaga 18113
NixBad Gastein?
Det stämmer bra, har för mig att vi tyckte det var skitbra. Kan bero på att det var den första alpresan för dom flesta av oss. Återkommer snart med ny bild måste leta i några gamla dammiga album...Det där är väl Schattberg?
Så vårt "älskade hatobjekt" Saalbach då?
Om jag har rätt, så kör en bild till @MrHotDog , det är kul med gamla bilder!![]()
Det är nog inget fel på Saalbach egentligen.Det stämmer bra, har för mig att vi tyckte det var skitbra. Kan bero på att det var den första alpresan för dom flesta av oss. Återkommer snart med ny bild måste leta i några gamla dammiga album...