Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det är helt korrekt att Tyskland gör förstklassiga Pinot Noir viner.
Men bilden är inte från Tyskland.

Och som sagt, svara inte med druvsort. Det är som att svara Alperna på en bildgåta på ett berg. ;)

PS. Efter att du för några dagar sedan skrev en sur kommentar om Lund och Skåne, så får du tåla lite mothugg.;)
Hm jag är mest finne å dricker helst fickjum Estnisk starksprit så får ge mig för finsmakarna.. väntande lite hat för mitt lundainlägg, men då var det tyst. Tönkte de var glömt o förlåtet 🤭. Men tydligen inte. Språket var dock värst, lärde mig aldrig förstå vad de som kom från skånska vischan sa. Iofs förstod de väl inte mig heller

Men tydligen inte. Språket var dock värst, lärde mig aldrig förstå vad de som kom från skånska vischan sa. Iofs förstod de väl inte mig heller
Menar du danskar då? :ROFLMAO: Hade aldrig problem med skånskan, men kanske var för att jag hörde danska varje dag på jobbet när jag bodde där UPPE.

Tar en enkel måste sova snart. Nedanför vilken liftstation hoppar min kompis? Vinet går förövrigt på ca 100000kr flaskan...
P1120546-01.jpeg

Vinet går förövrigt på ca 100000kr flaskan...
Från en dålig årgång ja....:ROFLMAO:💸

Språket var dock värst, lärde mig aldrig förstå vad de som kom från skånska vischan sa. Iofs förstod de väl inte mig heller
FYI:
Skånska är inte ett "språk", det är en dialekt av svenska språket precis som småländska, göteborgska, värmländska eller den svenska som talas av finländare med svenska som modersmål etc.
Svenska, danska, norska är "språk".
Blir bara trött och irriterad när människor norrifrån påstår att de inte förstår skånska. Jag har aldrig haft problem med att förstå svenska dialekter norrifrån.

Senast ändrad:
Du kan väl öva på den här?
Den är faktiskt riktigt rolig, Bröderna Lagerståhl är legender här nere. ;)
Detdär e helt föreståligt
Menar du danskar då? :ROFLMAO: Hade aldrig problem med skånskan, men kanske var för att jag hörde danska varje dag på jobbet när jag bodde där UPPE.
nej danskan förstår jag nada.(nästan) då e nog skånskan lättare i jmf. Men min teori är att de som e uppvuxna i nån stad tex malmö, lund, osv pratar ju riktigt förståeligt sen med folk från landsbyggden e de värre. Åtmn då de är i grupp o man själv e enda outsidern.
Jag har aldrig haft problem med att förstå svenska dialekter norrifrån.
Ska vi ta ett videomöte å kolla ditt påstående? ;)

Fin skidåkning är ishackor, stegjärn, klippor, stup….😰
Jag känner mig så mesig.🥴
Är det bara jag som vill cruisa i stora, öppna, sköna snösluttningar? 🤔 Stanna till någon gång på vägen ner och beundra utsikten. När jag kommit ner vill jag gärna ta igen mig i en skön sittlift när jag är på väg upp igen, med solen i ansiktet.☀️😎
Jag börjar förstå varför ingen vill åka skidor med mig trots alla mina inviter.:ROFLMAO:;)
Tur att jag har fru PC.:love:
Jag håller med dig PC!!!
Cruising is da shit!!!
Extremåkning är för ungdomar och inte för gubbar som inte fattat att de har blivit gubbar.... ;-)

Vad är det som händer, är det upp- och nervända världen idag?
@STORPOTATEN skriver: ”denna finfina pist”, ”vill åka pisten” 🙃:unsure:
Är det slut med klippor och couloirs och dags för ett skutt hela vägen till ”gubb-pist-cruise”?;)
Det skuttet tog jag för länge sedan, men det finns ju fortfarande bilder kvar från förr. :) I den här åldern får man leva på sina minnen....

Tillbaka
Topp