Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

ser ut så från ovan och rött markera var bilden är tagen

1654278906005.png

Aj jaj, den kära brädåkaren tycks dö redan där. Vad tänkte ni att göra med hennom/honnem (hur går det där i Sverige)? Kalle, åker du igen Steinberg?

Aj jaj, den kära brädåkaren tycks dö redan där. Vad tänkte ni att göra med hennom/honnem (hur går det där i Sverige)? Kalle, åker du igen Steinberg?
Ja, fy fasen vilket misstag med brädåkare i sällskapet. Du skulle sett honom efter giraffen! :rolleyes: Jag säger personen om jag är osäker på kön, men finns väl slöa typer på Södermalm som försöker använda kortare ny-ord... ;)
Nej, Steinberg är det inte, men vi har glaciär i bild.

🤔 Det ser ju ut att vara en hel del stenblock i området så jag chansar på Steintäli….
Ja, var går gränsen... :unsure: Ger rätt för det!
Tänkte egentligen mer Wendenlücke, vi brukar kalla det så när man jobbar och går lite. Steintäli mer ner direkt från liften och tillbaka in i pisten.
Se nedan, vi körde det röda åket ungefär och krysset där jag tog bilden. Steintäli är som gula linjen.
"Riktiga" Wendenlücke går man upp till Wendesattel och åker skier's left om kullen vid 2516 på kartan.
1654333097720.png

Din bild @Hawk100

1DA359F0-9FEE-44EC-A084-4E87F640345C.jpeg

Här knölade vi oss ner i påskas….
Men vad heter liften vi startade från.
Gissningen öppen för alla oavsett om man var med på resan eller ej!

Ett tips för sådana, som gillar lapa Fernet. Drinken heter "Hyppy Neitikoskeen", ett hopp i Neitikoski forsen (vår nummer 1 freestyle paddling spot): 3 cl absint + 3 cl Fernet. Smakar hurtig, går till huvudet som fan!
Låter spännande! Förstår dock inte riktigt, på vilket sätt hjälper hoppet i forsen till i fylle-processen?🤔😉

Tillbaka
Topp