Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tackar! Jag var nästan helt säker på, att ni var på vägen ner till Madseit,eller vägen mellan Hintertux och Madseit. Jag har vandrat ner där flera timmar. Men inte. Skidsäsongen är över, och jag har inte mycket flera skidbilder. Från vilket år är min kära Svenska Ambassadeur 5000? Från vilket år är min kära Abu Diplomat spö? Hen som gissar närmast tills klockan 23.00 vinner mycket!
20201031_201458.jpg

Klockan är redan här i Finland 23.04. Och vinnaren är: @Emmis ! Gratulerar! Rullen är fra året 1959 och spön 1964. Jag är född 1966. Om nån av oss har en fin mopar bil årsmodell 1966, jag kan köpa. Dodge Charger, Chevelle osv. Hellst Charger. (GTO går också... och Roadrunner fra 1969)

Jag vill igen till Rättvik, Mora, osv. för att se fina bilar.

Det där är 1973 års modell.
@Emmis lärare lyssnar på bra musik.
Fuck the kids med NOFX spelas hela första dagen av sommarlovet. Ja jag är också lärare.
Jag vet inget om saken har gjort några inhopp som mattelärare o även om det känns lättare i juni juli augusti e jag nog nöjd jag blev ingenjör😳 trots typ ingen semester. Ska gräva fram en bild men ger er denna. Sitter i båten o dricker prosecco. Obs detta var en feelis bild i väntan på ngt mer skidrelaterat.. ger förstås poäng om ngt sätter den

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    428.3 KB · Besök: 57
Men Hail RocknRoll! Jag har lyssnat det här sedan kanske 1975, jag var på andra klass i lågstadiet. Syrrans kajal, trummor av hinkar osv.

äh gör en Kaitsu. Här hittade jag en bild från när jag pråglade ut en snowboard för ngt år sedan.. frågeställningen:
1) var e bilden tagen
2) vilket år fick jag brädan
3) till vilket pris slapp jag den?
Tillräckligt nära vinner
(Jag har mandat att kora vinnare, beslutet kan inte överklagas)

Bilagor

• 2E6B70C4-08C2-47CE-A032-99747D92E531.jpeg
    2E6B70C4-08C2-47CE-A032-99747D92E531.jpeg
    166 KB · Besök: 70
Mycket enkelt! Bilden är från Ruka, Du köpte en inte så bra bräda. Brädans årsmodell år 2000, bindningar är ju äldre. Du sålde dem för 30 euro.
Enkelt som fan, säger jag bara.

Mycket enkelt! Bilden är från Ruka, Du köpte en inte så bra bräda. Brädans årsmodell år 2000, bindningar är ju äldre. Du sålde dem för 30 euro.
Enkelt som fan, säger jag bara.
Väntar in lite svar, om ngn annan vågar gissa? Kan hjälpa så mycket att jag Är benägen att påstå att brädan o bindningarna är samma årsmodell då de köpts tillsammans. ( med reservation att min proseccohjärna yrar)

P.s. kanske har nån koll också på fiskegrejer. Eller abu, arjon, hardy och farlow.

Bilagor

• 20220605_000627.jpg
    20220605_000627.jpg
    592.8 KB · Besök: 46
Napp o nytt!!! 🤩
Vilken nostalgitripp!!!
Huggtabellen läste man ju alltid, men inte faan stämde den någonsin!!!

Nix på båda. Men Kalle är nära.
Och var tusan håller @Hawk100 hus, tror han att jag är nån slags sekreterare här eller!?😩
Sorry!!! Har suttit o pimplat bubbel hela kvällen….
Men du har ju axlat rollen som sekreterare på ett föredömlig sätt!! Du får bli min ständige sekreterare (så kan jag vara Horace och fortsätta uppföra mig som ett svin….!!🤣)

Tiden har gått ut, förvånad att inte fler nappade utmaningen😝. Kaitsu har helgarderat o tagit hem det. Kan berätta att bilden är tagen i vårt förrförra radhus kallförvaring N 71*. Brädan torde vara -98( kan vara -97, minnet sviktar) och 400kr fick jag. Vilket jag tycker e anmärkningsvärt mycket för såndär skit. Tror inte den 15 åriga killen som fick den blev speciellt nöjd. Speciellt på bindningsfronten har nån utveckling skett

Tack! Sådana skidförråden finns ofta vid lägenheter i skidområdena här, så jag trodde att bilden är tagen någonstans i Lapland.

Nu mycket enkel:
1. Vilken lift?
2. Vad har vi just åkt?
3. Varför tar vi liften ner?
86621d1a-93d2-4dbf-8597-9e73580a4eaa.jpeg

Tiden har gått ut, förvånad att inte fler nappade utmaningen😝. Kaitsu har helgarderat o tagit hem det. Kan berätta att bilden är tagen i vårt förrförra radhus kallförvaring N 71*. Brädan torde vara -98( kan vara -97, minnet sviktar) och 400kr fick jag. Vilket jag tycker e anmärkningsvärt mycket för såndär skit. Tror inte den 15 åriga killen som fick den blev speciellt nöjd. Speciellt på bindningsfronten har nån utveckling skett
N71 😱
Var bor du egentligen??

Glömde ju censurera, så trodde inte ledtrådar skulle behövas. Söndagskoma antar jag efter allt bubbel/hojt igår? Spiraltrappan är alltså inne i kabinen!

Misstänkt likt kabinen till/från Stanserhorn…..
1654461404644.png

Coolt med takterrass på kabinen!!!
Antar det är upp dit som spiraltrappan leder? När jag åkte på taket till Årekabinen var jag tvungen att klättra upp för en stege och krypa ut genom ”takluckan”….

Senast ändrad:
Misstänkt likt kabinen till/från Stanserhorn…..
Visa bilaga 18512
Coolt med takterrass på kabinen!!!
Antar det är upp dit som spiraltrappan leder? När jag åkte på taket till Årekabinen var jag tvungen att klättra upp för en stege och krypa ut genom ”takluckan”….
Ja, det är en rätt cool upplevelse! Åka på taket på Åres kabin låter lite riskablare! 😨
Din bild igen då @Hawk100

Tillbaka
Topp