Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu är bilden tagen i Ponte di Legno, för 7 år sedan. Men, vad kostade den där stora burken karljohan/stensoppor (?) då? Den som gissar närmast före klockan 17.00 vinner!
DSC_0011.JPG.jpg

Jösses Amalia! Vad är det som händer i tråden....?😮
Gissa på mögliga svampar, djupfrysta ekorrar och fiskespön från Hedenhös tid. Vad kommer härnäst, gissa vikten på Big Brother-Lindas begagnade plast-tuttar? 🥴😉
Ja, ja! Och vi har redan hundratals gånger försökt att gissa, hur höga är berg, som ingen har ens tänkt att åka ner på skidor.

Jösses Amalia! Vad är det som händer i tråden....?😮
Gissa på mögliga svampar, djupfrysta ekorrar och fiskespön från Hedenhös tid. Vad kommer härnäst, gissa vikten på Big Brother-Lindas begagnade plast-tuttar? 🥴😉
Min granne way back var ihop med henne en kort stund. Undrade vem som rökte på balkongen under och kollade rakt ner i hennes… :oops:

Senast ändrad:
Min granne way back var ihop med henne en kort stund. Undrade vem som rökte på balkongen under och kollade rakt ner i hennes cleavage… 😂
Nu förstår jag ingenting! Men Linda var ju i Huxleys "The Brave New World", inte i Orwells "1984"? Men Big Brother är ju just i Orwells "1984"?

Aj fan att det här blev konstigt, och jag bara frågade priset för en burk! Tack och lov kör vi i morgon bitti (inte med nån elbil och tiotals pauser) till Matarengi och Kattilaforsen för forspaddling. 80 mil, en paus.

Nu förstår jag ingenting! Men Linda var ju i Huxleys "The Brave New World", inte i Orwells "1984"? Men Big Brother är ju just i Orwells "1984"?

Aj fan att det här blev konstigt, och jag bara frågade priset för en burk! Tack och lov kör vi i morgon bitti (inte med nån elbil och tiotals pauser) till Matarengi och Kattilaforsen för forspaddling. 80 mil, en paus.
Han menade svenska dokusåpan Big Brother. Måste varit 2004 min granne hade ihop det med henne... https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_Thelenius

Kära killar. Med era 20 eller 50 lappar får ni inte ens gå in i butiken. Här kommer rätta svaret:
DSC_0011.jpg

En dålig bild, men ja, burken kostar 1100,- euro. Så, nästa gång ni har allt för mycket Europeiska pengar med i slutet av skidresan, gå inte till en fånig Bogner Fire + Ice -boutique. Mycket klokare att köpa soppar!

Men, @Hawk100 tod det här! Gratulerar! Hoppas att det blir en bra soppsäsong.

Nu kunde man anklaga tråden för att vara gubbsjuk😒 tips: alla gissar fel 5g först så räcker bilderna längre 🤓själv planerar jafg avfärd för nästa skidresa 31.12 så lär ta inna de kommer fler bilder… men jag har iofs hittills bara postat sånt som hittats på telefonen. Kunde ju starta datorn o börja gräva på de externa diskarna🧐

Nu kunde man anklaga tråden för att vara gubbsjuk😒 tips: alla gissar fel 5g först så räcker bilderna längre 🤓själv planerar jafg avfärd för nästa skidresa 31.12 så lär ta inna de kommer fler bilder… men jag har iofs hittills bara postat sånt som hittats på telefonen. Kunde ju starta datorn o börja gräva på de externa diskarna🧐
Du har helt rätt.
Jag raderar mitt opassande inlägg och lämnar över bilden till dig…

Nåja, inte riktigt detta jag var ute efter men kör på då så tråden inte stannar. Var är bilden tagen? Ni kan berätta lift

Bilagor

• 00E2928E-D53F-4678-9A82-870F82E61A02.jpeg
    00E2928E-D53F-4678-9A82-870F82E61A02.jpeg
    124.6 KB · Besök: 91
Jisses, mina dubbdäcksbilder kändes ett tag riktigt relevanta för tråden... :ROFLMAO:

Lengebrand/Parwengsattel?

Kan berätta att i backen från liften åktes telemark vmj då vi var där

Edit: kan nu då efter viss kritik bekräfta, att ja man åker både vm och världscup i telemark. Även detta skett i backen där nedan.

Vågar även påstå att fleratalet i församlingen åkt både upp o ner där.

Senast ändrad:
Hier gebe ich meinen Senf dazu:
(ni kan ju googla om ni vill veta hur positivt det uttrycket är)
Ett helt dygn med en bildgåta på en sittlift och en snösluttning utan några andra kännetecken. Helt omöjlig att lösa om man inte har varit just där OCH känner igen just den snösluttningen.
Och noll ledtrådar som belöning till de som försöker (inte ens en extra bild).
Fy f-n vad tråkigt, jag kanske startar en ny tråd: ”Var är bilden tagen vol. 2”. ;)

Senast ändrad:
Hier gebe ich meinen Senf dazu:
(ni kan ju googla om ni vill veta hur positivt det uttrycket är)
Ett helt dygn med en bildgåta på en sittlift och en snösluttning utan några andra kännetecken. Helt omöjlig att lösa om man inte har varit just där OCH känner igen just den snösluttningen.
Och noll ledtrådar som belöning till de som försöker (inte ens en extra bild).
Fy f-n vad tråkigt, jag kanske startar en ny tråd: ”Var är bilden tagen vol. 2”. ;)
Fast nu fick vi ju en väldigt bra ledtråd... 😀

Senast i Melchsee-Frutt. Har du inte varit där?
Nej, det har jag inte. Men @Kalle_Luzern har varit där.
Min kritik var: När man är bildgåte-innehavare-värd så får man ju engagera sig lite för att hålla fart i tråden. Är det ingen som kommer med ett svar på en hel dag så är gåtan antingen för svår eller för tråkig, och då får man sätta fart på den.
Man kan ju också tänka till lite innan man lägger upp sin bildgåta, dvs att det finns något identifierbart i bilden, som gör att flera kan deltaga.

En färsk bild från trädgården:
Vad heter fjället i fjärran (vid sträcket)?

edit: för de sin inte visste: jag bor på Frösön

Bilagor

• BAA10606-AD5F-416E-B09A-D8E52CE74F93.jpeg
    BAA10606-AD5F-416E-B09A-D8E52CE74F93.jpeg
    357.6 KB · Besök: 60
Senast ändrad:
Vi har i finska flugfiskesajten en likadan kedja som den här. Där kan en bild hänga upp även ett par veckor, innan någon gissar den. Varför kunde det inte vara så också här? Den här har blivit nu en aspergeriskt lejk för oss ca. 5 gamla gubbar.

Tillbaka
Topp