Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ja! Och vi har redan hundratals gånger försökt att gissa, hur höga är berg, som ingen har ens tänkt att åka ner på skidor.Jösses Amalia! Vad är det som händer i tråden....?
Gissa på mögliga svampar, djupfrysta ekorrar och fiskespön från Hedenhös tid. Vad kommer härnäst, gissa vikten på Big Brother-Lindas begagnade plast-tuttar?![]()
Jag tror snarare tusentals!Ja, ja! Och vi har redan hundratals gånger försökt att gissa, hur höga är berg, som ingen har ens tänkt att åka ner på skidor.
Ledtråd: kanske lika många gånger som kostade karljohanburken?Jag tror snarare tusentals!![]()
![]()
Min granne way back var ihop med henne en kort stund. Undrade vem som rökte på balkongen under och kollade rakt ner i hennes…Jösses Amalia! Vad är det som händer i tråden....?
Gissa på mögliga svampar, djupfrysta ekorrar och fiskespön från Hedenhös tid. Vad kommer härnäst, gissa vikten på Big Brother-Lindas begagnade plast-tuttar?![]()
Nu förstår jag ingenting! Men Linda var ju i Huxleys "The Brave New World", inte i Orwells "1984"? Men Big Brother är ju just i Orwells "1984"?Min granne way back var ihop med henne en kort stund. Undrade vem som rökte på balkongen under och kollade rakt ner i hennes cleavage…![]()
Ledtråd 2: de där sopparna kunde jag ju tänka att äta, men inte köpa!Ja, ja! Och vi har redan hundratals gånger försökt att gissa, hur höga är berg, som ingen har ens tänkt att åka ner på skidor.
Han menade svenska dokusåpan Big Brother. Måste varit 2004 min granne hade ihop det med henne... https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_TheleniusNu förstår jag ingenting! Men Linda var ju i Huxleys "The Brave New World", inte i Orwells "1984"? Men Big Brother är ju just i Orwells "1984"?
Aj fan att det här blev konstigt, och jag bara frågade priset för en burk! Tack och lov kör vi i morgon bitti (inte med nån elbil och tiotals pauser) till Matarengi och Kattilaforsen för forspaddling. 80 mil, en paus.
Du har helt rätt.Nu kunde man anklaga tråden för att vara gubbsjuktips: alla gissar fel 5g först så räcker bilderna längre
själv planerar jafg avfärd för nästa skidresa 31.12 så lär ta inna de kommer fler bilder… men jag har iofs hittills bara postat sånt som hittats på telefonen. Kunde ju starta datorn o börja gräva på de externa diskarna
![]()
Du borde inte radera så fort, det är ju fredags kväll! Man måste tolerera litet nu.Du har helt rätt.
Jag raderar mitt opassande inlägg och lämnar över bilden till dig…
Ursäkta mig så mycket! Ja glömde helt, att mitt sommarlov började i lördags! Nu 8 veckor bara forspaddling och fiske.Du borde inte radera så fort, det är ju fredags kväll! Man måste tolerera litet nu.
ja var är bilden tagen? i mitt garage?:PJisses, mina dubbdäcksbilder kändes ett tag riktigt relevanta för tråden...
Lengebrand/Parwengsattel?
Well well well....här händer inte mycket. Slänger ur mig ngt och hoppas på....ledtråd?Nåja, inte riktigt detta jag var ute efter men kör på då så tråden inte stannar. Var är bilden tagen? Ni kan berätta lift
Hm nejWell well well....här händer inte mycket. Slänger ur mig ngt och hoppas på....ledtråd?
Kan vi vara i Meribel månntro?
Fast nu fick vi ju en väldigt bra ledtråd...Hier gebe ich meinen Senf dazu:
(ni kan ju googla om ni vill veta hur positivt det uttrycket är)
Ett helt dygn med en bildgåta på en sittlift och en snösluttning utan några andra kännetecken. Helt omöjlig att lösa om man inte har varit just där OCH känner igen just den snösluttningen.
Och noll ledtrådar som belöning till de som försöker (inte ens en extra bild).
Fy f-n vad tråkigt, jag kanske startar en ny tråd: ”Var är bilden tagen vol. 2”.![]()
Tror du att Telemarks VM finns?Fast nu fick vi ju en väldigt bra ledtråd...![]()
Avser detta en lift? Kan dementera
Nej, det har jag inte. Men @Kalle_Luzern har varit där.Senast i Melchsee-Frutt. Har du inte varit där?
Ja, det är tydligen fel lift. Du får nog slänga in lite fler ledtrådar. Ett årtal kanske eller något som hände samma år.Avser detta en lift? Kan dementera
Sôna ?En färsk bild från trädgården:
Vad heter fjället i fjärran (vid sträcket)?
haha, du och ditt Härjedalen..
Jahapp.....kan det då vara Mjölkvattsfjället?haha, du och ditt Härjedalen..
hade det varit en morgonbild kanske det hade stämt med skuggorna men nu var bilden tagen på en sen kvällspromenad![]()