STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
No shit Sherlock!Jag ser ett mycket välkänt berg i bilden.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
No shit Sherlock!Jag ser ett mycket välkänt berg i bilden.![]()
Det börjar nog bli sommarstiltje i den här tråden.
Försöker locka fram en ledtråd med en gissning;
Saalbach?![]()
Från Saalbach/Schattberg West är jag övertygad om att man ser berget i bilden.
Saalbachs ”stolthet” Schattberg är som Åreskutan och Bernkogel mitt emot är som Mullfjället.Vad är det för ledtråd?! Från Saalbachs stolta toppar ser man väl halva Europa!
Dyr parkering intill med andra ord...Saalbachs ”stolthet” Schattberg är som Åreskutan och Bernkogel mitt emot är som Mullfjället.![]()
Vem orkar vara petig - korrekt! Vi står högst upp i systemet (som egentligen kallas Grossglockner Resorts Kals-Matrei), och bakom oss ståtar just Österrikes högsta berg Grossglockner.Osttirol? Matrei/Kals?
Inte mycket drag här, men vafan, jag slänger in en lätt rackare. Vad heter skidorten?tack men hinner ej - ordet är fritt!
Ja-nej.Kitz-bühl?![]()
Du ser, det hjälpte, Bravo Ivo!!Den här tråden alltså… 3 deltagare som kan namnet på varenda topp i alperna, försöker desperat lämna ledtrådar i hopp om att vi andra ska ha en chans
Går på PCs ledtråd och drämmer till med:
Kaprun!
Rätt! I Svanstein/Pullinki finns också Sveriges bästa vals för freestyle paddling. Vi var där just i fredags.Svanstein?
Perfekt! Locronan, Bretagne. Det var här i närheten som Asterix och hans tappra galler höll till. Celtisk kultur här, även på skyltar.Bretagne
Tyvärr inte rätt.Ruskolabacken?
Aavasaksa är rätt. Redan kanske för 100 år sedan reste många till Aavasaksa midsommarfestivalen och för att se midnattsolen.Aavasaksa?
Rätt sjö!Bregenz
Nu även rätt land.Kontanz