Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En vild chansning på ValfjälletJamen då kör vi.
Tog familjen och åkte söderut denna sommar. (Från Dalarna sett).
Fick glädjen att se denna backe. Vad heter anläggningen?
Sedär, som oftast är det värt att chansa.En vild chansning på Valfjället![]()
Din tur @MrHotDog
Faktiskt rätt bolag men lite mer exakt vill jag ha.
Åhhh, ser ju ut som vägtunneln vid Crevacol - Stora St Bernharden. Vad kan stationen heta då? Eni Station?På vilken bensinstation stod jag och tog kortet?Visa bilaga 19087Visa bilaga 19088
Eni är alldeles riktigt, vid Bosses St LeonardÅhhh, ser ju ut som vägtunneln vid Crevacol - Stora St Bernharden. Vad kan stationen heta då? Eni Station?
Bodde just där vid stationen någon natt med @Hawk100 och hade fabulös skidåkning vid Crevacol. Dessutom ordnade dem med en djävulskt god Pizza Diavolo där på panget.Eni är alldeles riktigt, vid Bosses St Leonard
Jo, klippte till och med bort toppstationen på Gaislachkogel för att det inte skulle bli för enkelt. Men... ja.Kammen på Äussere Schwarze Schneid och med Gaislachkogel som skymtar där till vänster känner man ju snabbt igen.
Restaurangen heter Wirtshaus am Giggijoch.
Japp, den berömda skidorten där @Kalle_Luzern bara har varit på sommaren, men aldrig åkt skidor (tror jag).Den bilden har du tagit från Parsenn / Davos.
Man vet aldrig, rätt vad det är slår han till med en vinterbild från Parsenn...Japp, den berömda skidorten där @Kalle_Luzern bara har varit på sommaren, men aldrig åkt skidor (tror jag).
Din tur @STORPOTATEN !
Kan det vara Drommen från väg 321?Man vet aldrig, rätt vad det är slår han till med en vinterbild från Parsenn...
Vad kan den högsta klumpen här tänkas heta?
Visa bilaga 19093
Ledtråd No1: Vi är norr om Sveg!
Det är inte Drommen, men det är nära....Kan det vara Drommen från väg 321?
Det är inte Drommen, men det är nära....
Edit: Asch, vad snackar jag om, klart det är Drommen! Över till @Christiam![]()
Lysekil? Även om det inte känns så värst söderut för mig
Och har sitter jag och letar istället för att jobba. Tur det är en vecka kvar innan eleverna kommer.
Har som tidigare nämnt semestrat i södra Sverige.
Vart är dessa bilder tagna?
Och nej, jag har inte lyckats förminska barnen.
Lysekil? Även om det inte känns så värst söderut för mig![]()
Hade faktiskt långt gångna planer på att åka dit kommande vinter, för det är väl Dorfgastein va?Då tar vi en liten spegelblank sjö. Var finns den? Det är en liten skidort.Visa bilaga 19096
Stämmer precis! Spiegelsee i Dorfgastain. Din tur @STORPOTATENHade faktiskt långt gångna planer på att åka dit kommande vinter, för det är väl Dorfgastein va?
Men nu bidde det inte så, utan vi har bokat ngt helt annat för kommande vinter.![]()
Gött med nytt blod i tråden, och dessutom med Le Chable i namnet, mkt bra!Stämmer precis! Spiegelsee i Dorfgastain. Din tur @STORPOTATEN
HmmGött med nytt blod i tråden, och dessutom med Le Chable i namnet, mkt bra!
Då provar vi denna bild där Storserben mumsar käk med ett klassiskt skidberg till vänster i bakgrunden. Vad heter berget?
Visa bilaga 19097
Det är inte Mont Gele, men det ligger ju i 4 dalarna...HmmJag får inte ihop det riktigt men är det Mont Gelé?
Jajamen, Mont Gond är det. Har haft berget med tidigare, men tror inte det var denna bild dock..? Berget står ju titt som tätt värd för freeride-tävlingar.Mont Gond?
Efter PCs kommentar gick jag igenom igen och letade efter bilder från när jag var i Davos med jobbet. Tyvärr inte ens någon bild jag kan sno från någon av kollegorna som åkte skidor där dagen innan.Jajamen, Mont Gond är det. Har haft berget med tidigare, men tror inte det var denna bild dock..? Berget står ju titt som tätt värd för freeride-tävlingar.
Chocka oss med vinterbild från Parsenn nu @Kalle_Luzern![]()
Men var sitter du och äter?Jajamen, Mont Gond är det. Har haft berget med tidigare, men tror inte det var denna bild dock..? Berget står ju titt som tätt värd för freeride-tävlingar.
Chocka oss med vinterbild från Parsenn nu @Kalle_Luzern![]()
Han måste ju varit på andra sidan dalen, här kanske?
Visa bilaga 19099
Han måste ju varit på andra sidan dalen, här kanske?
Visa bilaga 19099Han är nog på andra sidan Sievez. Där finns en liten restaurang vid toppen av liften.
Kanske någonstans mellan Luzern och Engelberg. Blickande norrut? Egentligen ingen aning men där finns lite byar. Wolfenschiessen?Efter PCs kommentar gick jag igenom igen och letade efter bilder från när jag var i Davos med jobbet. Tyvärr inte ens någon bild jag kan sno från någon av kollegorna som åkte skidor där dagen innan.
Så får bli en någorlunda färsk och enkel sommarbild. Ovanför vilken ort är det här?
Visa bilaga 19098
Stämmer bra, i Wolfenschiessens kommun. Hade även gett rätt för Grafenort eller Oberrickenbach. Fin vandring där Oberrickenbach till Engelberg, Walenpfad kallas den.Kanske någonstans mellan Luzern och Engelberg. Blickande norrut? Egentligen ingen aning men där finns lite byar. Wolfenschiessen?