Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gått upp en bit från Super-Nendaz, precis. Nu blir det fredagsstämning hoppas jag!Veysonnaz/Nendaz
Dazzle us @PisteCarver
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gått upp en bit från Super-Nendaz, precis. Nu blir det fredagsstämning hoppas jag!Veysonnaz/Nendaz
Aj fan, jag skulle huggit den förstås, så vi slapp platåpjucks-musiken denna fredag...Gått upp en bit från Super-Nendaz, precis. Nu blir det fredagsstämning hoppas jag!
Dazzle us @PisteCarver
Jag klarade din Zillertal Level 100, så oavsett vilka bildgåtor du lägger upp.... just bring it on!Aj fan, jag skulle huggit den förstås, så vi slapp platåpjucks-musiken denna fredag...![]()
Men du var ju way off på Braunwald?Jag klarade din Zillertal Level 100, så oavsett vilka bildgåtor du lägger upp.... just bring it on!![]()
Den är ju bättre, men också 1989?Aj aj aj.... första låten var fel årtal!
Men det är nu åtgärdat med en ännu bättre äkta brottarhit Eurotechnolåt!
Och nu ska årtalet stämma!
Båda låtarna kan tolkas lite olika när det gäller årtal, men de har ett årtal gemensamt.Den är ju bättre, men också 1989?Söker du 1988, du Scorpions-låten släpptes, eller 1990 som live-videon är från?
Det är inte Zermatt.Då får någon äldre förmåga som var med på antiken ta hand om det.
Gissar att vi är kvar i Wallis någonstans ner mot Trockener Steg, dvs ovanför Zermatt.
Jaja, jag var väl med på antiken...Då får någon äldre förmåga som var med på antiken ta hand om det.
Gissar att vi är kvar i Wallis någonstans ner mot Trockener Steg, dvs ovanför Zermatt.
Du får rätt fastän du inte prickat in exakt årtal.Jaja, jag var väl med på antiken...
Men om det inte är 88, 89 eller 90 vette tusan. Och bilden ser ju i färgerna och klädstil ut som de tidiga Zermatt-bilderna....
Det får helt enkelt bli vilda gissningar här. -91 och Hintertux?
Jamen dåså - I bring it on!Jag klarade din Zillertal Level 100, så oavsett vilka bildgåtor du lägger upp.... just bring it on!![]()
Snygg bild, nu ska jag dricka kaffe.
Drick lite mer kaffe och fundera vidare.Men jag slänger iväg en gissning från höften att ni är på väg mot Kandersteg?
Nix, vi är inte i Aostadalen. Eller Italien.Ser ut att vara i Aostadalen gissar på att ni är på väg mot Champoluc
Det var verkligen långt åt sydost....men så roligt är det inte, utan bilden är från våra gamla hederliga alper. Men du hade rätt i att vägen inte var Schweizisk.Drar till med nordväst om Wanaka, i Matutikuti-floddalen?
Tänkte att du kör en riktig slamkrypare med PC.Det var verkligen långt åt sydost....men så roligt är det inte, utan bilden är från våra gamla hederliga alper. Men du hade rätt i att vägen inte var Schweizisk.![]()
Lördag, då har man fått en pils i kistan och är generös vettu!Tänkte att du kör en riktig slamkrypare med PC.Men två land uteslutna med en vild gissning, inte illa.
![]()
Liknande effekt på gissningarna.Lördag, då har man fått en pils i kistan och är generös vettu!![]()
![]()
1600!?!Liknande effekt på gissningarna.Ser just att jag klockade 1600:e olika ölen i appen.
![]()
Ha ha, det hade jag räknat ut och kollade igenom lämpliga dalar en stund, men fick inget att stämma. Det är ju lördag och vinet skulle korkas upp, och är nu också uppdrucket.Ok då, en liten nattaledtråd ifall någon är vaken. PC den nattugglan förstås....
Anyways, vi sitter i bilen (uppenbarligen) och är på väg mot La Plagne. Men som sagt, var befinner vi oss på bilden?
Nej. Vi är nära en ort där en berömd stigning i Touren börjar.Min första tanke var Annecysjön men tyckte inte det stämde.Nära Saint-Jorioz?
Nej, stämmer inte tyvärr.Salins-Fontaine
Nope, vi skall lite längre......söderut.Moutiers
Nej, inte det heller....Jag gissar vilt Saint-Jean-de-Maurienne![]()