Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Eftersom jag inte är djävulsdyrkare så kan jag inte lösa rebusen 👿:LOL:, men med tanke på ”vattendjuret” så tror jag att du har rätt.
Vill du ha bildgåtan?
Bilden visar ju såklart Morgoth, svingandes sin stridshammare Grond i striden mot legenden Fingolfin.
Hammaren bör således in i rebusen, får jag godkänt då? 🤔

Edit, ehh..Morgonhumör...Skulle lika självklart som Grond, vara Morgoth!

Sitter på tuben, så kan bli lite risig kvalla här, men den går nog snabbt ändå. I värsta fixar jag bilden när jag kommer hem.
Så....
Var är jag?

Bilagor

• Screenshot_20230125_174240_Gallery.jpg
    Screenshot_20230125_174240_Gallery.jpg
    171.8 KB · Besök: 96
Nån väderstation på Zugspitze?
Jag är upp på toppen av Zugspitze ja! Jag står i Tyskland och byggnaderna vi ser i bilden ligger i Österrike.

Jag hade i princip kunnat stå i Tyskland och pissa ner på Österrikarna utan att gränsvakterna kunnat göra något. I teorin. Och om det funnits några gränsvakter. Och om man nu känt för ngt sådant.

Nu svamlar jag...Över till @FreeHeelBlumen

Senast ändrad:
Är det Flarne?
Bilden är tagen en bit nedanför Mont Rogneux eller Grand Aget. Hur långt ner han ska åka (eller gå uppåt) vet jag inte eftersom det ser ut att vara dåligt med snö längre ner. Heter turen Tour des Lacs?
Inga liftar finns det på de bergen, helikopter eller promenerat större delen av dagen? Han ser svettig ut i pannan....😓

Är det Flarne?
Bilden är tagen en bit nedanför Mont Rogneux eller Grand Aget. Hur långt ner han ska åka (eller gå uppåt) vet jag inte eftersom det ser ut att vara dåligt med snö längre ner. Heter turen Tour des Lacs?
Inga liftar finns det på de bergen, helikopter eller promenerat större delen av dagen? Han ser svettig ut i pannan....😓
Som PC säkerligen sett ligger Verbier i grytan på andra sidan dalen. Och således är figuren alltså en bit nedanför Mont Rogneux, vilket var slutmålet.
Turen påbörjades längst ner i dalen och innefattade övernattning i cabane, vilket undertecknad inte var helt nöjd med. Jag var tvungen att stanna i Verbier och ta hand om Lillpotaten som då var 6 mån. 😶
Det är inte Flarne på bilden, utan en lirare vid namn Pata.

Bilden är din @PisteCarver

Senast ändrad:
Då blir det en retro-retro bild.
Jag har grävt i föräldrarnas gamla fotoalbum och hittat den här bilden. Men jag var med på resan som 5-åring och har minnen ifrån den.
Bilden är tagen från en promenadstig en bit upp från hotellet där vi bodde, och vi står på ca 1000 möh.
I bilden kan man se en hel del toppar över 2000 m, och frågan blir att peka ut och namnge den högsta av dem.
1674723474757.png

Tackar! Kunde inte rita någon pil i bilden. Jag har i jobbet en pc, inte mac, och är jätte dålig med pc. Nu redan hemma.

Vad heter den där fina krogen? (Vilken bra tysk öl säljs där? Mycket bättre än Stiegl.)
thumbnail_1674738617824.jpg

Tillbaka
Topp