PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Eftersom jag inte är djävulsdyrkare så kan jag inte lösa rebusen
Vill du ha bildgåtan?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom jag inte är djävulsdyrkare så kan jag inte lösa rebusen
Bilden visar ju såklart Morgoth, svingandes sin stridshammare Grond i striden mot legenden Fingolfin.Eftersom jag inte är djävulsdyrkare så kan jag inte lösa rebusen, men med tanke på ”vattendjuret” så tror jag att du har rätt.
Vill du ha bildgåtan?
Japp, Piz Val Gronda (med en aning zoom) var alltså svaret.Bilden visar ju såklart Morgonhumör, svingandes sin stridshammare Grond i striden mot legenden Fingolfin.
Hammaren bör således in i rebusen, får jag godkänt då?![]()
Månbas Alpha??Sitter på tuben, så kan bli lite risig kvalla här, men den går nog snabbt ändå. I värsta fixar jag bilden när jag kommer hem.
Så....
Var är jag?
Nej hoppborgen utanför Bandhagens Centrum!Månbas Alpha??
Jag är upp på toppen av Zugspitze ja! Jag står i Tyskland och byggnaderna vi ser i bilden ligger i Österrike.Nån väderstation på Zugspitze?
Fan. Den här bilden får mig sugen på Chamonix, och det är inte jätteofta jag blir det.Jag har varit på nya äventyr, var har det byggts en ny fin gondol? Den heter dock samma som den gamla.Visa bilaga 22448
Som PC säkerligen sett ligger Verbier i grytan på andra sidan dalen. Och således är figuren alltså en bit nedanför Mont Rogneux, vilket var slutmålet.Är det Flarne?
Bilden är tagen en bit nedanför Mont Rogneux eller Grand Aget. Hur långt ner han ska åka (eller gå uppåt) vet jag inte eftersom det ser ut att vara dåligt med snö längre ner. Heter turen Tour des Lacs?
Inga liftar finns det på de bergen, helikopter eller promenerat större delen av dagen? Han ser svettig ut i pannan....![]()
Bästa åkningen på hela den säsongen…!!!Turen påbörjades längst ner i dalen och innefattade övernattning i cabane, vilket undertecknad inte var helt nöjd med. Jag var tvungen att stanna i Verbier och ta hand om Lillpotaten som då var 6 mån.![]()
Näää… du tycker att det ser ut som savannen där nere?Kilimanjaro 5895 möh?
Jag frågade efter en bergstopp, inte området.ser ut som Norge.
2000m toppar utan galciärer.. då kan det bara vara Ronande..?
Och vilken av topparna är det?Rondslottet 2178?
P.s. jag pekade det med mit finger. Kört där tiotals gånger, från Sjoa till Atna och Settninga och tillbaks.
I frågan ingick att identifiera berget i bilden, det har du fortfarande inte gjort.Den högsta!
Vadå för ”battle”?
Ja, båda svar är rätt!Kraftwerk Bad Gastein, de har Augustiner-Bräu från München.![]()
![]()
@PisteCarver Du inser att vi har reserverat denna gåta åt "The Funky Friday Freak" va?Lite mer utzoomat:
Visa bilaga 22497
Au naj! Måste jag nu gå och leta i det gamla arkivet igen?!@PisteCarver Du inser att vi har reserverat denna gåta åt "The Funky Friday Freak" va?![]()
Stämmer bra! Var en större knutpunkt förut, den gamla gondolen gick via Gerschnialp. Var en klar fördel när man kört Laub jämfört med den nya gondolen.Jaha, nu har jag försökt.
Det tog mig ett par minuter att komma upp med den kvalificerade gissningen Gerschnialp.![]()