PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vad heter vägen som jag kör på?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men rätt land och rätt Bundesland.Gachen-Blick Landesstrasse?
Så heter den eller B171.Tirolerstrasse?
E de så lätt som st gotthard?Inte den lättaste vi haft tror jag...
Samma tema, mycket lättare(?). Vad heter vägen i galleriet?
Visa bilaga 23133
Visst! Nya Gotthardpassvägen på sydsidan av passet. I hörnet till vänster syns gamla vägen, kallas även Tremola.E de så lätt som st gotthard?
Skulle till nästa sagt gotthardsstrasse men tackar för detta med ny bild. Tog den för 30 min sedan: vad heter liften o resturangen intillVisst! Nya Gotthardpassvägen påsydsidan av passet. I hörnet till vänster syns gamla vägen, kallas även Tremola.
Kör på @Emmis
Så klurig är den ju inte. Det är uppenbart att det är kabinen till Aiguille du Midi, och restaurangen i liftstationen heter följaktligen Vertical Cafe et Boutique.Den var knepig... Ganska liten restaurang (om det inte är liftstugan vi ser). En del osmält nysnö ovanpå stolpen där? 20 cm? Inte alperna?
Kan tyvärr inte ge rättSå klurig är den ju inte. Det är uppenbart att det är kabinen till Aiguille du Midi, och restaurangen i liftstationen heter följaktligen Vertical Cafe et Boutique.![]()
www.riistaravintola.fi
Lustigt hur finska skidorter ser likadana ut i Google Maps i "3D" som i "2D"...![]()
(Den var inte snäll, sorry. Ta hand om oss när ni får komma med i NATO, vi är snälla och ödmjuka och älskar allt finskt.)
Kanske är vi här? Liften kan då heta Kelo?
Lustigt hur finska skidorter ser likadana ut i Google Maps i "3D" som i "2D"...Jag lika svensk som finsk så
men bra googlat! Full pott. Men med Hooks creek som hemmabacken ska man nog inte mopsa upp sig
Jag ser Union Jack så det måste vara Ben Nevis Resort!1. I vilken skidort står jag?
2. Vad heter skidområdet som ses på andra sidan dalen?
Visa bilaga 23162
Champoluc och Antagnod
Sist jag åkte såna var i Kisa tolvmannabacken innan den här resan.Pomaliftar…
Kan tänka mig EU-flaggan i Skottland, men Union Jack?Jag ser Union Jack så det måste vara Ben Nevis Resort!![]()
Det var en skidort jag blev tvungen att googla så inte rätt.Orcières Merlette?
På med suspensoaren!Sist jag åkte såna var i Kisa tolvmannabacken innan den här resan.![]()
Och jag kan Maurienne-dalen hyfsat.Monterosa kan jag hyfsat. Var iväg förra veckan på några små skidorter, så frågan är vilket skidområde är jag i nu?Visa bilaga 23166
Helt riktigt, Maurienne var helt okänd för mig innan resan. En riktig pärla med jättefina turmöjligheter. Jag hade en kanonvecka.Och jag kan Maurienne-dalen hyfsat.
Bonneval-sur-Arc?
En mycket trevlig dal, och märkligt nog är det aldrig några svennar där!?Helt riktigt, Maurienne var helt okänd för mig innan resan. En riktig pärla med jättefina turmöjligheter. Jag hade en kanonvecka.
Jo, lite så faktiskt. Vi hade dock guide på denna tripp och utan honom hade vi nog aldrig hittat ned där med lemmar, heder och stålkanter i behåll. Ändock knixigt vill jag minnas.Ser för mig ut som ut som 75% alltför tät och/eller brant skog, 20% steniga stup och 5% åkbar/kasbar yta...![]()
Precis där ja. Noterar att det oftare står Val Cenis på kartorna nu för tiden men jag kallar den där byn för Termignon, vilket i alla fall Google visar om man zoomar in lite.Ser ju "spännande" ut.Kan det vara den här slänten? Val Cenis är väl skidorten då.
Visa bilaga 23181
Hur var snöläget där i dalen? Stor skillnad på Maurienne och Haute Maurienne?Om det är Val Cenis så var vi där första dagen. Här på väg ner mot byn avslutades med en skitjobbig skogsstig..Visa bilaga 23183