STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Råkar veta att @Hawk100 just nu befinner sig i Genève, så jag säger Crete de la Neige och La Dole?Hohe Salve och Hopfgarten?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Råkar veta att @Hawk100 just nu befinner sig i Genève, så jag säger Crete de la Neige och La Dole?Hohe Salve och Hopfgarten?
Naj naj, det är inte rätt svar….Hohe Salve och Hopfgarten?
Säntis har ju en kabinbana och en stor mast….Jag har dessvärre jobbat i dag, så inte varit i bergen. White out ändå iofs... Över metern senaste veckan, och i morgon ska det snöa ännu kraftigare.
På vägen hem såg jag lite berg iaf, och lyckades ta en bild. Vad heter berget i mitten med antennen på? Ledtråd: finns en kabinbana upp på andra sidan
Visa bilaga 24508
Ja, och du är i rätt delar av alperna. Men det här berget är inte riktigt så högt som Säntis.Säntis har ju en kabinbana och en stor mast….![]()
Varför har du blurrat vägskylten?Jag har dessvärre jobbat i dag, så inte varit i bergen. White out ändå iofs... Över metern senaste veckan, och i morgon ska det snöa ännu kraftigare.
På vägen hem såg jag lite berg iaf, och lyckades ta en bild. Vad heter berget i mitten med antennen på? Ledtråd: finns en kabinbana upp på andra sidan
Visa bilaga 24508
Tänkte att jag kan lägga upp den ocensurerad som ledtråd senare om det behövs. Men det är ju redan känt att det är ett berg i Alpstein, så många antenner står det inte där...Varför har du blurrat vägskylten?
Den var ju min enda chans här...![]()
Så klart då ja. Bilden tagen nära Kriessern i St Galler Rheintal. Hade precis kommit över gränsen från Österrike.Hoher Kasten?
Nä nä, jag vill inte bli sittande med gåtan för länge!!!Du kanske borde ”blurra” litet på texten på gondolen?![]()
23 min, ändå mindre än de 29 min jag fick hålla ut i den gamla gondolen Grindelwald - Männlichen. Fast det är klart, inte mycket åkning från toppen av den där i bilden?Samlar du på långa liftar? Är den ännu längre än den från Aosta till Pila (där du glömde gå på toa innan du steg på)?!![]()
18-20 minuter för ca 5 km för Aosta-Pila. Och den går tvärs över en äkta Autostrada!23 min, ändå mindre än de 29 min jag fick hålla ut i den gamla gondolen Grindelwald - Männlichen. Fast det är klart, inte mycket åkning från toppen av den där i bilden?
Hur lång tid tar den i Aosta?
Sånt händer, märker skillnad ibland i gondolen i Engelberg. Och inte bara när det blåser på övre sektionen.Den här liften tog nästan 30 min för oss, men de kanske inte körde högsta fart??![]()
Tack och precis, vitt berest över många landskap och kommungränser!Helt rätt! Turen går över till min vittbereste vän @STORPOTATEN
Jaha, därför mina blir liggande så länge ibland. Får höja svårighetsgraden då…Nu är det riktigt kräset här. Först krävs det en omedelbar gåta, och sedan vill ingen svara för att det är för lätt....![]()
![]()
Kan vara Sautet i Les 2 Alpes kanske?Tack och precis, vitt berest över många landskap och kommungränser!
Liftar var vi inne på, vad heter då denna lift som går upp på berget mitt emot mig och ger åtkomst till fina pister och fin offpist.
Jajamän, det kan det vara. En frisk och klar morgon med lite fräscht på marken.Kan vara Sautet i Les 2 Alpes kanske?
Nej. Det hade ju varit för lätt efter Hoher Kasten.Kör du på A13 söderut mot Bad Ragaz?
Inte omöjligt, men lite mer precist får det nog vara.Påminner om någon vy när vi körde söderut mot San Bernardino men eftersom jag fick fartböter i tunneln där så har mitt minne kanske grumlats…
Nej. Fel kanton.I närheten av Chur?
Nej, fel hörn kan man säga.Valais? En av få kantoner jag kan
Ticino finns det visst en som heter. Swiss får skärpa till sig lite och marknadsföra mat/dryck från annat än Genève, Zürich och BernNej, fel hörn kan man säga.Som nämnts ovan, inte A13 norr om Bad Ragaz, inte i Graubünden men ändå en möjlig väg söderut mot San Bernardino. Wallander tar det nog strax.
![]()