Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag har dessvärre jobbat i dag, så inte varit i bergen. White out ändå iofs... Över metern senaste veckan, och i morgon ska det snöa ännu kraftigare.
På vägen hem såg jag lite berg iaf, och lyckades ta en bild. Vad heter berget i mitten med antennen på? Ledtråd: finns en kabinbana upp på andra sidan
IMG_5007.png

Jag har dessvärre jobbat i dag, så inte varit i bergen. White out ändå iofs... Över metern senaste veckan, och i morgon ska det snöa ännu kraftigare.
På vägen hem såg jag lite berg iaf, och lyckades ta en bild. Vad heter berget i mitten med antennen på? Ledtråd: finns en kabinbana upp på andra sidan
Visa bilaga 24508
Säntis har ju en kabinbana och en stor mast….🤔

Visa bilaga 24508
Varför har du blurrat vägskylten?
Den var ju min enda chans här...😉

Samlar du på långa liftar? Är den ännu längre än den från Aosta till Pila (där du glömde gå på toa innan du steg på)?! 😄
23 min, ändå mindre än de 29 min jag fick hålla ut i den gamla gondolen Grindelwald - Männlichen. Fast det är klart, inte mycket åkning från toppen av den där i bilden? :LOL:
Hur lång tid tar den i Aosta?

Nu är det riktigt kräset här. Först krävs det en omedelbar gåta, och sedan vill ingen svara för att det är för lätt.... 😁 ;)
Men jag är inte så kräsen, har ju suttit i det där ägget självt och rullat tummarna för några år sedan. Tror jag. För jag antar det är liften mellan Brides-Les-Bains och Meribel vi ser här.?

Senast ändrad:
Nu är det riktigt kräset här. Först krävs det en omedelbar gåta, och sedan vill ingen svara för att det är för lätt.... 😁 ;)
Jaha, därför mina blir liggande så länge ibland. Får höja svårighetsgraden då… :LOL:😜
Tack och precis, vitt berest över många landskap och kommungränser!

Liftar var vi inne på, vad heter då denna lift som går upp på berget mitt emot mig och ger åtkomst till fina pister och fin offpist.
Kan vara Sautet i Les 2 Alpes kanske?

Påminner om någon vy när vi körde söderut mot San Bernardino men eftersom jag fick fartböter i tunneln där så har mitt minne kanske grumlats…

Nej, fel hörn kan man säga. ;) Som nämnts ovan, inte A13 norr om Bad Ragaz, inte i Graubünden men ändå en möjlig väg söderut mot San Bernardino. Wallander tar det nog strax. :)
Ticino finns det visst en som heter. Swiss får skärpa till sig lite och marknadsföra mat/dryck från annat än Genève, Zürich och Bern

Inte Ticino (eller Tessin på tyska då), det är ju på andra sidan San Bernardino (och Gotthard)! Valais är för mig i SV, här är vi snarare i NO. Alltså inte A2 mot Gotthard heller (tur för mig med tanke på köerna nu under påskloven... 😅 måndagseftermiddag och just nu 9 km stau söderut. )

Tillbaka
Topp