Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Närmare, men lite för långt norrut. Inga såna här berg där heller.gissar på det enda hörn jag inte besökt. Thurgau
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Närmare, men lite för långt norrut. Inga såna här berg där heller.gissar på det enda hörn jag inte besökt. Thurgau
Inte samma kanton som Chur som sagt, som ju är huvudort i GR. Så tyvärr. Inte så många bergskantoner kvar att gissa på nu.Graubünden? Vågar inte kolla närmare på jobbet…
Hade kunnat vara St Gallen, men precis på andra sidan gränsen i en annan kanton.Oops
St Gallen?
Ingen av Appenzell.Appenzell Innerrhoden? men gissar samma som @fredw
Hoppas ingen annan sagt Glarus, för i så fall har jag missat det.what? var Glarus tagen? annars vore den ju logiskt (?)
14min. Inte illa! Borde jag klippt bort tåget? Som kuriosa kan jag berätta att bilden är tagen då vi var påväg hem, packat i bilen, slängt in hunden, tagit av jackan o sedan gick biljäveln i baklås ( hur det nu är möjligt 2022?) det blev några kalla timmar i väntan på bärgning.Wengen?
14 min var väl väntat?14min. Inte illa! Borde jag klippt bort tåget? Som kuriosa kan jag berätta att bilden är tagen då vi var påväg hem, packat i bilen, slängt in hunden, tagit av jackan o sedan gick biljäveln i baklås ( hur det nu är möjligt 2022?) det blev några kalla timmar i väntan på bärgning.
Chansar på Marmolada….
Skulle ha varit där, men det kom tyvärr en pandemi vägen….Japp, toppstationen på Marmolada, 3265 möh i närheten av Dolomiternas högsta punkt. Riktigt fin mörkröd pist ner.
I bilden bl a Sassolungo samt Sella-gruppen.
Ordet till Hawken!
Oberstdorf och toppstationen är Nebelhorn.I vilken by klev jag på liften??
Visa bilaga 24552
Belle PlagneI vilken by klev jag på liften??
Visa bilaga 24552
Närmast hittills, men inte riktigt rätt!!Belle Plagne
Där satt den!!Plagne Bellecôte då? Lurigt, för liften byter namn vid Belle Plagne, men kanske bara går rakt igenom?
Ja, spåren går ner mot andra firningen på den kända turen! Bilden tagen från Klein Titlis, genom fönstret i den nya "selfie-lounge" de har inrett där. Otroligt panorama mot söder och väster, plus några installationer för selfies. Jag antar för stackars bussturister som åkt upp i dimma eller snöstorm.Heter välTitlis runt eller något sådant?
Aha, andra firningen...satt just och funderade på var spåren tog vägen...Ja, spåren går ner mot andra firningen på den kända turen! Bilden tagen från Klein Titlis, genom fönstret i den nya "selfie-lounge" de har inrett där. Otroligt panorama mot söder och väster, plus några installationer för selfies. Jag antar för stackars bussturister som åkt upp i dimma eller snöstorm.
Kör på @STORPOTATEN
Ingen som vågar sig på en gissning, och kanske få sig en ledtråd i värsta fall?Vad heter byn där nere?
Visa bilaga 24562
Var lugn, inte för att vi är kräsna och tycker det är för lätt den här gången… tänkte Valais först men hittar inget som passar där.Ingen som vågar sig på en gissning, och kanske få sig en ledtråd i värsta fall?
Inte ens en like....![]()
Valais tar jag som en gissning, vilket dock är fel, men det kommer en ledtråd. Bilden är en vecka gammal ungefär och är alltså inte tagen i Valais. Här en bild från skidsystemet ovan byn jag är ute efter.Var lugn, inte för att vi är kräsna och tycker det är för lätt den här gången… tänkte Valais först men hittar inget som passar där.![]()