Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

what? var Glarus tagen? annars vore den ju logiskt (?)
Hoppas ingen annan sagt Glarus, för i så fall har jag missat det. :LOL: Bilden tagen på A3 på Linthebene, hade motorvägen gått på andra sidan kanalen hade det varit i St Gallen. I bilden syns Mürtschenstock till vänster, till höger om molnet Fronalpstock (inte samma som syns från mitt vardagsrum, bara samma namn) och till höger Schilt och Siwellen. Motorvägen fortsätter till Sargans där den går ihop med A13 mot Chur och San Bernardino. Men antar att @fredw också kom från Österrike snarare än via Zürich på väg söderut? Bilden tagen vid röda krysset.
Din tur @Emmis !
1681734735728.png

Glory halleluja! Där har ju jag också kört, låt oss säga 10g. Jaja, som sagt ingen stolthet… ger er en minutfärsk stämningsbild i väntan på att jag hittar nått bättre

Bilagor

• 8626155A-E622-42B6-AF82-E05FFB2E5457.jpeg
    8626155A-E622-42B6-AF82-E05FFB2E5457.jpeg
    583.1 KB · Besök: 70
Vi kör vidare på spåret. Bild tagen i ett phus nära påväg till känd skidort, vilken då?

Bilagor

• 5C398DCA-C2DD-4B3D-A68F-E6679DDF6135.jpeg
    5C398DCA-C2DD-4B3D-A68F-E6679DDF6135.jpeg
    222.1 KB · Besök: 94
14min. Inte illa! Borde jag klippt bort tåget? Som kuriosa kan jag berätta att bilden är tagen då vi var påväg hem, packat i bilen, slängt in hunden, tagit av jackan o sedan gick biljäveln i baklås ( hur det nu är möjligt 2022?) det blev några kalla timmar i väntan på bärgning.
14 min var väl väntat? :LOL: Lauterbrunnental är ju lite speciell, tåget gjorde nog ingen skillnad. fredw var ju där i somras också...
Bilen i baklås?! Otroligt med en modern bil, håller med.

Tyvärr inga rätt ännu, men fortsätt gärna gissa under natten så kollar jag i morgon om någon kommit fram till rätt svar….😉

Plagne Bellecôte då? Lurigt, för liften byter namn vid Belle Plagne, men kanske bara går rakt igenom?
Där satt den!!
Jag bodde i Belle Plagne men började dagen med lite skogsåkning i Plagne B, och tog sedan liften på bilden upp på Roche de Mio. Och det är en o samma lift som passerar via mellanstationen i Belle Plagne….
75231771-00C0-4C04-931B-984BFA8CAD87.jpeg

Även där uppe fick vi lägga första spåren…..
Bra dag!!! 😉

Snygg och mystisk bild där med dimman, men verkade ju inte störa åkningen! ⛷️ (y)
Ingen dimma när jag tog den här. Var är bilden tagen? Vilket åk har de som lämnat spår där nere bredvid lavinkäglan åkt?
IMG_4980.JPG

Heter välTitlis runt eller något sådant?
Ja, spåren går ner mot andra firningen på den kända turen! Bilden tagen från Klein Titlis, genom fönstret i den nya "selfie-lounge" de har inrett där. Otroligt panorama mot söder och väster, plus några installationer för selfies. Jag antar för stackars bussturister som åkt upp i dimma eller snöstorm. 😂

Kör på @STORPOTATEN

Ja, spåren går ner mot andra firningen på den kända turen! Bilden tagen från Klein Titlis, genom fönstret i den nya "selfie-lounge" de har inrett där. Otroligt panorama mot söder och väster, plus några installationer för selfies. Jag antar för stackars bussturister som åkt upp i dimma eller snöstorm. 😂

Kör på @STORPOTATEN
Aha, andra firningen...satt just och funderade på var spåren tog vägen... :)

Var lugn, inte för att vi är kräsna och tycker det är för lätt den här gången… tänkte Valais först men hittar inget som passar där. :unsure:
Valais tar jag som en gissning, vilket dock är fel, men det kommer en ledtråd. Bilden är en vecka gammal ungefär och är alltså inte tagen i Valais. Här en bild från skidsystemet ovan byn jag är ute efter.
1681845575798.png

Tillbaka
Topp