Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Merci! @pd

Någon trillade av pinn här. Vem var det, vad var det som hände och när?

IMG_20220818_104432.jpg

Ja jag trodde jag hittat rätt, och då borde jag väl har skrivit typ Stubaier Gletscher. Men av ditt svar gissar jag att jag inte hittat rätt.

Ja jag trodde jag hittat rätt, och då borde jag väl har skrivit typ Stubaier Gletscher. Men av ditt svar gissar jag att jag inte hittat rätt.
Stubaier Gletscher (som är ett skidområde) syns inte i bilden.
Det finns ingen glaciär som heter så.
Men du är inte helt fel på det, kämpa på…. ;)

Är det Wilder Pfaff där? Osäker om Zuckerhütl syns, skulle ju vara lite högre. Och Übeltalferner?
Javisst!
1. Zuckerhütl (högst)
2. Wilder Pfaff
3. Den långa Übeltalferner (de som förstår tyska kan dra slutsatsen att "Übeltal" nog inte är något angenämt ställe att besöka ;)).
4. Den mäkta Sulzenauferner som är en imponerande syn när man kör inåt i Stubaital och ser den norrifrån.
Din tur @Kalle_Luzern !
1697555783447.png

Var inte svinlätt den där. 😅 Den här känns lätt, men jag har ju tagit bilden förstås... Vilken lift väntade jag på i den här ombonade, och med blommor besmyckade, liftstationen?
IMG_5986.JPG

Senast ändrad:
Var inte svinlätt den där. 😅 Den här känns lätt, men jag har ju tagit bilden förstås... Vilken lift väntade jag på i den här ombonade, och med blommor besmyckade, toppstationen?
Visa bilaga 26599
Nä, det där är säkert din pelargonpyntade balkong i lifthuslägenheten som du just har införskaffat som sommarbostad.🏠🚠;)

Skit också!! Jag har ju inga bilder redo. Fritt fram för vem som helst att lägga upp bild. Gärna någon som Inte har mer än typ 50 rätta svar i tråden. Men om inget nytt ligger uppe inom 30 min bjuds även resten in att lägga upp….

Snödjup

Tillbaka
Topp