Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Middagsberget?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt!
Och det märkliga med den (tycker i alla fall jag!) är att kabinpersonalen inte åker med liften upp, som de gör i de flesta andra kabinbanor…
Givetvis! Trodde ngn från de norra breddgraderna skulle nappa den, men över till SchweizMiddagsberget?
Ja, det hade man ju lätt kunnat tro.Givetvis! Trodde ngn från de norra breddgraderna skulle nappa den, men över till Schweiz
Oj, det var ett hiskeligt vattendrag.... Måste vara deltat på Amazonas, Yangtze Kiang eller liknande!
Hmm, ja kanske fel ordval. Ganska långsamt flytande just i den här delen... Vattensamling då?Oj, det var ett hiskeligt vattendrag.... Måste vara deltat på Amazonas, Yangtze Kiang eller liknande!![]()
![]()
Kärt barn har många namn, varav det på franska så klart är ett av dem.Om potäten inte vill ta denna drar jag till med Lac Léman
Vilken tur, jag var precis på väg att gissa på Aare….Kärt barn har många namn, varav det på franska så klart är ett av dem.Bilden tagen ovanför Montreux. Rhône som rinner igenom.
Din tur @KalleBackeus
Jepp! Med kossa och allt.La Clusaz?
Göteborg? 031-nummer för att boka bord![]()
Tackar, riktigt bra ställe när de öppnade kommer jag ihåg.Helt rätt! Kör på.
Vill minnas vi knatade dit på afterski i full utrustning efter en kväll i Hammarbybacken. Good times.Göteborg? 031-nummer för att boka bord![]()
Dags för en repris i år tycker jag!!!Vill minnas vi knatade dit på afterski i full utrustning efter en kväll i Hammarbybacken. Good times.![]()
Stämmer fint!
Sonfjället?Då snäpper vi upp en svårighetsgrad:
Vad heter berget?
nope.Sonfjället?
Stämmer bra. Vi börjar närma oss…Jag tror att Hooja killarna har jobbat i Malmberget, men Dundret är det inte.
Edit då e de kanske Loussavaara?Känner pressen, identifierar inget i gällivare, porjus, haparanda, pajala på bilden men Vassechokka kanske då
Nä, nu letar du lite för långt norrutEdit då e de kanske Loussavaara?
Nono, inte Västerbotten (eller Härjedalen)Girifjället?
Visst skrev jag ”inte Västerbotten” här ovanför..?Norra Storfjället?
Nu är vi nära.. men berget är ca 300m lägre (även om det ser ut som en 1600m topp)ok, flyttar en bit norrut och kör på Tjidtjak med topp på 1586m?
Det fjället hittar jag inteTycker det ser ut som flera toppar men kanske Tjåggnåris då?
Det fjället hittar jag inte
Ledtråd: berget ligger ca 13 km från husvagnarna
Då har du sett detta mäktiga berg!Pieljekaise? Har varken åkt skidor på längd eller tvär där men väl sommarvandrat en gång.