Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Gerlos är väl mer precist än Zillertal. Sen vet inte jag om Teufeltal hör till just Gerlos-delen av Zillertal. Gör den det så har ju @STORPOTATEN mer rätt och var definitivt före.

Teufeltal:
Scan56.JPG

Det går för fort, jag hinner inte med!
Jag vet inte om vi ska ge @Pillard som svarade Zillertal eller @STORPOTATEN som svarade Gerlos (skidort i Liftsystemet) rätt?
Rätt svar är Zillertal Arena - ni får avgöra själva vem som tar nästa!

Här en video från Teufeltal (ej min egen):
Videowunsch Abfahrt ins Teufeltal (facebook.com)
Hos mig ser det ut som om jag var före @Pillard med Zillertal Arena... :unsure: har en (förhoppningsvis) svårare än min förra redo.

Bilden är tagen vid en fikapaus på en hike. I närheten finns en utsiktsplats där man kan se både hav och is, året runt. Går man rakt ner för berget ligger en by, där vi parkerat. Vad heter byn? Det är väl helt enkelt den mest precis avgränsningen av platsen vi är på.
bild.jpg

Senast ändrad:
Bebyggelsen i dalen ser fel ut för att vara Cham. Om inte trädet skymmer hela ängen mellan stan och Les Praz.

Hav och is skulle ju kunna vara Norge, men omgivningarna ser mer ut som Alper än Norge. Kanske är en ordlek på "see"?
Zell am See?

Jag säger varken bu eller bä till Chamonix. Det kan vara i Chamonix men det kan också vara nån annanstans. Oavsett vilket hade Chamonix varit lite för oprecist eftersom det är ett ganska omfattande område och inte en by...

Tyvärr har jag just nu problem med satellitkommunikationen pga av presidentbyte och annat idag.
Behöver tydligen ny ackreditering för att portalen ska öppnas igen. ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp