Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt det är Himmelstind I Lofoten, turen startar ved Utakleiv. Din tur.Tycker mig känna igen stranden därner. Aldrig varit upp i bergen just där men, Himmeltindan?
Från plattformen på toppen av Klein Matterhorn 3883m är utsikten också rätt bra. I klart väder ser man Monte Viso 180 km bort.Svårslagen utsikt onekligen.Tror jag får börja bege mig utanför liftsystemen ibland.
Jag vet, har tagit liften dit en gång! Min dotter fick örsprång i liften och höll på att frysa näsan av sig.Från plattformen på toppen av Klein Matterhorn 3883m är utsikten också rätt bra. I klart väder ser man Monte Viso 180 km bort.
Sommaren är en bra tid att besöka de höjderna, då är det normal vinter där uppe!Jag vet, har tagit liften dit en gång! Min dotter fick örsprång i liften och höll på att frysa näsan av sig.
Minns en kall natt i tält för många år sedan därnere på Hauklandstranden. Fantastiskt vacker plats.Helt rätt det är Himmelstind I Lofoten, turen startar ved Utakleiv. Din tur.
Min sista ledtråd skulle ha varit
Så kommer hemmabacken (Laub) men man jobbarVi tar en som jag tror är enkel, vilken skidort?
Sist jag var uppe på Aiguille du midi var i september. Det var gott om japaner och andra turister i kön till kabinen som var klädda i kjolar och allmänna sommarkläder. Misstänker att de ångrade sig när de klev av på 3800möh...Sommaren är en bra tid att besöka de höjderna, då är det normal vinter där uppe!
Har åkt sommarskidåkning 3 ggr i Zermatt vid Midsommar, och mellan 3500 och 3900m har det alltid varit pudersnö.
Det kanske är nära Cortina du menar?Ingen rätt än men Cervinia är nära eller hmm var det Cervinia, nu blev jag osäker
Ha ha, ja dem kryllar det alltid av i Zermatt också, med lågskor upp i Klein Matterhornbahn.Sist jag var uppe på Aiguille du midi var i september. Det var gott om japaner och andra turister i kön till kabinen som var klädda i kjolar och allmänna sommarkläder. Misstänker att de ångrade sig när de klev av på 3800möh...
Du får rätt för sella ronda, även om jag måste erkänna att jag inte är 100% säkerBelvedere/Pecol på Sella Ronda
Då hade jag huggit de 3343 metrarna direkt!Hade han vridit sig lite åt vänster hade man sett marmolada som väl klassas som hög berg![]()