Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vilken skidort är vi i nu? Hade först bara tänkt lägga upp bild 2 på frugan, men inser att den nog inte ger tillräckligt med detaljer. Så därför får ni även den med ett landmärke.
Bild.jpg
DSC_0204.JPG.jpg

Nu har jag grävt riktigt djupt i arkiven och jag ber om ursäkt för bildkvaliteten... Kan vara lite svårt att se, men det är en berömd topp, riktigt hög, och på denna turen var inte skidorna med.
Vad heter berget?
1.jpg

Jag söker en skidort och bjuder på två bilder.
Berget till höger i bakgrunden har fått sitt namn efter sitt speciella utseende.
Jag ska iväg och handla, kollar mobilen emellanåt.

Senast ändrad:
Inga rätt ännu.
Numera kör vi med hjälm, men öronpuffar använder hon fortfarande när inte hjälmen är på. :)

Ren gissning... ;)
IMG_2298.jpg
Hoppas den här blir lite svårare än min förra. Tagen på sommaren, kanske hjälper. Jag söker skidorten och namnet på skidområdet.

Så svårt att ingen vågar gissa ens :)
Totalchansar på Österrike. Bad Gastein.
Hahah, tänker att folk snarare har bättre saker för sig på en lördagskväll? :ROFLMAO:
Första ledtråd: på andra sidan dalen ser man en toppstation som binder ihop den här orten med en annan, som nog är mer känd.
Inte Österrike, men man kan tura till gränsen från det här området (andra ledtråd då). Var uppe vid en snygg skylt till fots. :giggle:

Hahah, tänker att folk snarare har bättre saker för sig på en lördagskväll? :ROFLMAO:
Första ledtråd: på andra sidan dalen ser man en toppstation som binder ihop den här orten med en annan, som nog är mer känd.
Inte Österrike, men man kan tura till gränsen från det här området (andra ledtråd då). Var uppe vid en snygg skylt till fots. :giggle:
Klosters?

Räcker ju! :)
Grimentz i Valais (Wallis) är rätt.
Berget som ser ut som en fågelnäbb heter Bec des Bossons (bec = näbb)
Nu ska jag laga lördagsmiddag så jag kommer bara vara med sporadiskt i kväll.
Skit också. Grytan på bild 2 har jag ju tom åkt i. Det gäller tydligen att alltid bevaka den här tråden, för helt plötsligt kommer det ju något som man faktiskt känner igen......

Auu fårr hondan åsså, de va junte meningen (men jag kunde inte låta bli :) )

Skidområdet heter Madrisa som gränsar mot Gargellen, Montafon.
Parsenn gränsar mot Davos.

Jag står mitt i matlagningen, någon annan får gärna lägga upp en bild - annars blir det efter midnatt.

Auu fårr hondan åsså, de va junte meningen (men jag kunde inte låta bli :) )

Skidområdet heter Madrisa och gränsar mot Gargellen, Montafon.

Jag står mitt i matlagningen, någon annan får gärna lägga upp en bild - annars blir det efter midnatt.
Precis, Klosters - Madrisa. På andra sidan Klosters Parsenn som hänger ihop över till Davos Parsenn. Övriga områden i Davos-Klosters: Schatzalp, Jakobshorn, Rinerhorn och Pischa. Hann hike'a de flesta av dem i somras, Davos rekommenderas starkt.
Om @PisteCarver inte har tid kanske någon som inte lagt upp så många bilder än kan få en chans? :sneaky:

Snödjup

Tillbaka
Topp