Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Slänger in en riktigt svår (tror jag) med väldigt lite kännetecken. Men de är bara för att ni är så jevvla vassa i den här tråden....
1611517093979.jpeg

Påminner om Kaserer på Hintertux, men det ser ut att vara för flackt och fattas en bergsrygg till höger. Hmm..

Okej, så inte Österrike, Frankrike eller Schweiz. Vilka andra europeiska länder har glaciärer? Norge och Italien..
Stelvio?

Nån glaciär tror jag inte på, är alldeles för lågt här...med buskar i högerkanten. Påminner om nötknäckaren Greppon Blanc, men det är det ju inte. den svänger ju.
Tror mer på södra alperna, italien typ...lite sunkigare liftar... Vi är väl inte tillbaks i Argentera?

Vill bara påpeka att jag är extremt stolt över att lyckas pricka en bild som jag
1. är tvärsäker på
2. inte är tagen i Frankrike

För allas mentala hälsa: räkna med minst en kvart innan ny bild, måste leta lite. Tio år på samma ställe har många positiva följder, men mångfald i bildgalleriet är inte en av dem.

Nu blire sommarbild, sorry.
Jag vill ha namnet på skidområdet jag befinner mig i, samt namnet på den by i detta område som ligger närmast platsen bilden är tagen ifrån.
cdf08.jpg

Snödjup

Tillbaka
Topp