Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tar ett lite udda motiv, barnbacken. Snöstorm gjorde att det knappt gick att åka på den här resan så då drog vi runt dottern i barnbacken istället. Men vilken ort?
IMG_0915.JPG

Fan! Man kan ju inte ha en local i tråden. Grattis! Jag trodde det skulle vara tillräckligt marigt när Aiguille du midi doldes i molnen
Jag sitter och glor på de där kabinstöttorna varje morgon när jag käkar frukost, det hade väl varit själva fasen om jag inte känt igen dem ;)
Åhej åhå, så ska jag alltså hitta en ny bild. Okej, ge mig fem.

(Bergsryggen direkt efter förgrunden hade varit högre om det hade varit Pissaillas i riktning mot Col Pers.)

Förresten måste jag bara säga att en underhållande bieffekt av den här tråden är att minnas vem som har varit var och känner till vilka områden, och i förlängningen,det som händer när någon från ett "träsk" gissar rätt på en bild från ett annat "träsk" och styr över mot en annan del av jordklotet.

På ett sätt är det skönt när det blir mycket Norge/Lappland ett tag, för då kan jag slappna av och kapitulera inför den totala okunskapen. :D

Ok, vilken skidort är vi på väg att landa i? Den sista bilden är tagen från platsen vi lyfte ifrån...

Skärmavbild 2021-01-24 kl. 23.40.12.png

IMG_0889.JPG

Senast ändrad:
Drar till m Courchevel eftersom det är en av få orter jag känner till med flygplats, men risken är väl stor att det är en helikopter du sitter i och då ökar ju valmöjligheterna rejält...... 🤔

Hmmmm, jag tänker La Rosiere/La Thuile då jag har för mig att man måste ta liften upp på berget för att komma till helin, då heliskiing är förbjudet i Frankrike. Typ.

Kanske är utdaterad info iofs...

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp