Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ledtråd: just dessa berg börjar på bokstav M /dock söker närmaste skidort till dessa berg.

Antar att jag lyckades glida in på en räkmacka och ta hem den, helt oförtjänt. :)
Nåväl, rundar av med en snabbis över "de tre", vill ha dem i rätt ordning från vänster till höger. Många kan säkert detta, så var snabb och var korrekt i svaret!

1612472364219.png

Loggade precis in och var för sen.
Kan berätta ur minnet att de är 3970m, 4107m och 4158 m höga.
Imponerande syn främst från Grindelwald.
Denna bild måste vara från Mürren.

OK, vi formulerar en (tror jag) enkel fråga denna gång. Vilket område är vi i? Bonuspoäng för berget vi är på väg upp på.
image.jpeg

Men givetvis! Berget är Sofiatinden, och bilden från mitt första besök till Lyngen i april 2006. Vi fick fantastisk vårskidåkning, inte minst denna dag. Sofiatinden kan verkligen rekommenderas om man är i krokarna. Väldigt fin och lättillgänglig. Och som alltid i Lyngen med magnifik utsikt.

Vilken skidort är jag i nu? Bilden är tagen från liften. Det vi ser är en glaciärspricka med en skidåkare i botten. Bilden är tagen i slutet av maj.

IMGP0049.JPG

Här kommer räddningen

IMGP0050.JPG

Senast ändrad:
Det är inte Stranda. Bilden kanske verkar svår men är egentligen inte det om man ser vad som händer i bilden.

Hmm va fan händer egentligen, nån som ligger ner? Kanske gräver? Så La Grave är min sista gissning 😅

Snödjup

Tillbaka
Topp