wertigo
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Innan @PisteCarver lagt upp gåtan, så gissar jag på Ischgl, utifrån hans beskrivning!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
FEL!Innan @PisteCarver lagt upp gåtan, så gissar jag på Ischgl, utifrån hans beskrivning!
men då.....gissar jag på Galtur då?FEL!
Temat är inte Corona, utan något som inte försvinner till nästa år...
Ischgl är nog den säkraste platsen i Alperna att besöka, har hört att 80% av invånarna där har antikroppar....
Hold your horses!men då.....gissar jag på Galtur då?
Öka, öka....ska strax in i möte juh...Hold your horses!
Jag arbetar ju med bildgåtan....![]()
För en gångs skull har du fel (när det gäller platsen) @STORPOTATEN.Då stod du vid Trockener Steg, efter att ha åkte hela vägen från Klein Matterhorn. Du bidde lite varm av den långa backen, så det var dags att ta av varma stället!.
Galet om det är rätt, ur den aspekten att Trockner ligger på ~2900möh. Om glaciärerna smälter på den höjden, så lär ju alla som ligger på lägre höjd, gå ett tynande öde till mötes. Man blir lite ledsen i själenDå stod du vid Trockener Steg, efter att ha åkte hela vägen från Klein Matterhorn. Du bidde lite varm av den långa backen, så det var dags att ta av varma stället!.
Ja så är det, det finns inte heller någon glaciär fram till Trockener Steg idag längre. Dessutom har Teodulgletscher tappat extremt mycket i tjocklek, för några årtionden sedan kunde man inte se Testa Grigia från Trockener Steg (glaciären skymde sikten).Galet om det är rätt, ur den aspekten att Trockner ligger på ~2900möh. Om glaciärerna smälter på den höjden, så lär ju alla som ligger på lägre höjd, gå ett tynande öde till mötes. Man blir lite ledsen i själen![]()
Eis bitte!!Katzenhütte i Kirchberg?![]()
Besøk Sauda og Haukelifjell Skisenter samtidigtFör att kunna "bekämpa" Scandomaffian fick jag nyligen access till NORAD's (North American Aerospace Defense Command) nordliga satellite trackers.![]()
Röldal ser ju väldigt fint ut och ligger inte såå förtvivlat långt bort för en skåning. Man skulle säkert kunna kombinera det med ett besök på Gausta Skisenter.
Återkommer om en stund med en ny bildgåta (är på lunch).
Den här gången med anknytning till ett mer allvarsamt och aktuellt tema.![]()
Där satt den!Tuxer Fernerhaus?
Han var faktisk en funktionär/tränare för ett österrikiskt elitteam som var på träningsläger (snackade lite med honom i liften).Är det inte en ung Ole B i rosa hel-overall på andra bilden?!
Ah, jag trodde du menade killen på första bilden.Är det inte en ung Ole B i rosa hel-overall på andra bilden?!
När, var och hur? Ska vi börja fråga med vilken sorts kamera bilden togs också?Jag ville veta namnet för det här åket. I vilken månad tog jag bilden?
Den katten känner man absolut igen! Ny bild kommer strax!Jap! Canale dell'Aquila, Punta Indren. Och, det var en dag före julafton! Först dumpade det ganska väl, sen var vädret som i april. Vi hade inte varit där tidigare, men skall dit absolut igen. Orestes hutte var en av de finaste skidhüVisa bilaga 7491tterna vi har sett. Och katten, eller vad det ett lodjur?
Hmmm, på väg till Hidden valley eller Super garden?Det finns anledning till att skidorna är på ryggan!
Inte rätt än så länge