Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
*pust*....borde jag ju knäckt för länge sen... Det börjar bli alldeles för länge sedan jag var i Verbier. Hög tid för återbesök alltså!Rock garden är det!
Det får bli ett alternativt namn, men kan tyvärr inte godkänna det här...Route Matterhornblick! (med tanke på den fina utsikten mot Matterhorn)
Inga liftar i Pyrenéerna går över 2700. Sen tror jag inte att @storpotäten varit i den här delen av EuropaTippa Pyreneerna. Grandvalira kanske? Inte varit där, men tycker det påminner om det jag såg från bilder nån gång...
Fan @Ivo , Du har ju gjort säsong i Verbier....den här bör du knäcka!? ☝Inga liftar i Pyrenéerna går över 2700. Sen tror jag inte att @storpotäten varit i den här delen av Europa![]()
Naj.Då säger jag Gentianes-Tortin eller Mont Gelé-Tortin,
Och är det inte det så är det Chassoure-Tortin.
Vilken av dem? Jag ser flera Matterhörn.Route Matterhornblick! (med tanke på den fina utsikten mot Matterhorn)
Halo....Vilken av dem? Jag ser flera Matterhörn.
Den högraste är den äkta! Sen är det väl Dent Blanche till vänster om det.Vilken av dem? Jag ser flera Matterhörn.
Den mörka pyramiden i bakgrunden är Matterhorn och den vita breda kammen direkt till vänster därom är Monte Rosa.Den högraste är den äkta! Sen är det väl Dent Blanche till vänster om det.
Bravissimo! Åket heter ju Rosablanche och är en klassisk och enkel tur. Dock var det första gången med "stighundar" för frugan, så hon fick ta av pjäxorna vid toppen en stund... Cirka två timmars hudande till toppen från startposition.Jaha, då säger jag Mont Fort ner mot Lac de Cleuson.
Näha, nu säger vinklarna mig att ni åkt från Rosablance och åker ner på östra sidan, men kan ni ha promenerat så långt!
Tack!Bravissimo! Åket heter ju Rosablanche och är en klassisk och enkel tur. Dock var det första gången med "stighundar" för frugan, så hon fick ta av pjäxorna vid toppen en stund... Cirka två timmars hudande till toppen från startposition.
Åter till @PisteCarver
Nja, jag är på rullande fot vid 19-tiden så jag är ute ur leken. Men jag tror stenhårt på @Hawk100 , han är stekhet ikväll!Det blir en bergstoppsfråga igen, som jag inte tror att den kommer att ta så lång tid att knäcka.
Och jag tror att @Kalle_Luzern kan ha en bra chans mot @STORPOTATEN på den här!
Kanske med @KalleBackeus som outsider?
Gäller att det finns nåt som jag känner igen, och helst i Schweiz då, om jag ska ha en chans. Har bra topografiska kartor till hjälp då.Det blir en bergstoppsfråga igen, som jag inte tror att den kommer att ta så lång tid att knäcka.
Och jag tror att @Kalle_Luzern kan ha en bra chans mot @STORPOTATEN på den här!
Kanske med @KalleBackeus som outsider?
Vill man se häftiga berg i Alperna ska man åka till Schweiz!Gäller att det finns nåt som jag känner igen, och helst i Schweiz då, om jag ska ha en chans. Har bra topografiska kartor till hjälp då.![]()
3500m kan jag se från vardagsrummet vid fint väder, Tödi 3613m.Vill man se häftiga berg i Alperna ska man åka till Schweiz!
(förutom Mont Blanc förstås)
Den där gången vi körde på sommaren från Täsch (Zermatt) och övernattade i St Anton, fortsatte vi sedan för att köra sommarskidor i Hintertux. Fast bergen där är upp till 3500m höga, såg de närmast "fjuttiga" ut när man precis hade varit i Zermatt.
Vad hände med att vara ute ur leken?Liskamm och Piramide Vincent
Eller bakom....det är kanske snarare Ludwigshöhe och Piramide Vincent du är ute efter?
Ja shit....det var ju stora berg på G, så frugan fick köra lillgrabben.Vad hände med att vara ute ur leken?![]()
Fan, skulle just skriva tvillingarnaHmmm...bakom Liskamm går det ju bara nedåt till Gressoney? Är det Castor och Pollux du är ute efter?
Japp!Hmmm...bakom Liskamm går det ju bara nedåt till Gressoney? Är det Castor och Pollux du är ute efter?
Nej, inte helt riktigt.Storpotaten är nog rätt ute men det är en rad berg bakom där.
Castor, Pollux, Breithorn. Roccia nera