Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Braunwald är helt rätt!!
Med Äggstöcke intill....
Hur äggstockarna ser ut har jag ingen aning om eftersom det tyvärr (😜) snöade hela dagen vi var där.....

Ok då tackar jag FWahlberg igen som först förstod den avgörande ledtråden.

Nu kommer en photoshoppad bildgåta. Båda frågorna ska besvaras korrekt.
1. Vad heter den bergsformation som inte ses mitt i bilden (eftersom jag tog bort den)?
2. Vilken skidort står jag i när jag tar bilden?

Vi har en segrare. Jag står i Cortina (ja, från Tofanaområdet) och fotograferar Cinque Torri. Som ser ut så här, i orginalbilden:

1613394665781.jpeg

1613386076308.jpeg

Senast ändrad:
Det där ser ut som Rifugio Averau i Cinque torri. Då saknas just Cinque Torri i bilden och du borde väl står i Cortina, längst upp, dvs Pomodes eller vad det heter... Har dock aldrig varit i Cortina, men i 5 torri. Vet alltså inte hur det ser ut därifrån ;).

Tillägg: Cinque torri är för resten en otroligt mysigt skidområde...

Korrekt! Din tur. Ett av de fem ”tornen” rasade litet häromåret så det kanske är mer 4,5 Torri numera.
Orginalbilden:

1613394856253.jpeg

Senast ändrad:
Är inte det där Svartisen med Storglomvatnet i förgrunden och Snøtinden till vänster? Tippar du tagit bilden från Glomdalen.

Någon som kan pinpointa vars vi är nu?

1613398166585.png

I det ordentligt hacket norr om 1457 på Máttacorrus rygg. Om man, som vi gjorde denna dagen, går hela rygg-traversen är dett direkt efter den firningen som måste göras, oftast i två replängder. Sen är det lite brant snöklättring upp på andra sidan som gäller. Härlig tur, men det är mer gå än åka, minst sagt.

Senast ändrad:
Får se hur svårt det här är.En god vän lägger första spåret efter ett snöfall i ett fint åk. Vad heter det åket?
Ledtråd: Du kan inte nå detta åk via lift.
Ledtråd 2: Åket finns på ett av landets populäraste topptursberg.
bild 40.png

Senast ändrad:
Rätt av @Corin.
Efter fikatur med familjerna på Vassis låga sluttningar tajmade vi på påskafton 2017 in ett ospårat eftermiddags åk i Technical. Hade inte hänt nuförtiden när ”alla och hens moster” ska ut på tur.

Senast ändrad:
La Rosiere
Det är väl sammanbyggt med La Thuile, men bilden ser ut att vara tagen från den franska sidan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp