Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tiefenbachkogel
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag garanterar: där luktar inte torsk!Ja jag har inte susning men tycker att det luktar lite Norge, så jag öppnar väl gissandet med en vild chansning - Röldal?
Åket? Store Topptindsturen?
Helt rätt! Zürs, åket heter Hasenfluh Scharte. Mycket enkelt åk, men bra lutning och nästan alltid bra snö, då hela åket är i skuggan av berget Hasenfluh Scharte. Och norr sidan. (Kanske borde frun få nån skidsponsring, då jag har redan publicerad så mycket skidbilder av henne?)Det är Zürs nedanför Hasenfluh med Trittkopf mittemot.
... och jag hoppar över ölen....
Allright, det här vart ju lite oväntat. Sitter mitt i middagen, så ge mig en timme, så har jag något nytt på plats!
Haha, du har ju full koll på vad som händer här samtidigt ändå!Allright, det här vart ju lite oväntat. Sitter mitt i middagen, så ge mig en timme, så har jag något nytt på plats!
Haha, löste tråden sporadiskt på jobbmobilen under dagen. Signeade ut från jobbet, kikade mobilen, och ser mitt namn. Får ta det som en äraHaha, du har ju full koll på vad som händer här samtidigt ändå!
Ta något med en-ensk toalettutsikt - dom e ja bra på!
![]()
Ja, @wertigo hade en sådan bildgåta från Cervinia för några veckor sedan.Italiensk toalettutsikt?
Fan, såg den för sent.Zermatt
Stämmer! Bilden är tagen från hotellet som drivs av Max Julen (olympisk guldmedaljör i os i Sarajevo, 1984). En ganska tystlåten herre, som dock körde mig och min vän till tåget efter att vi bott på hans hotell. Var ju tvungen att fråga om han kände Stenmark. Svaret blev: "I have met him many-many times"Tycker jag känner igen gravstenarna över modiga guider. Ni vet: There is bold guides and there is old guides. But there is no bold and old guides.....
Dimmhav tänkte jag som hamnar under det emellanåt... Onekligen ganska oeuropeisk stil på husen med så mycket platta tak, samtidigt känns kammen där som att det skulle kunna vara föralperna någonstans. Skitsvårt iaf.Ser ut som hav i horisonten eller?
Ja! Och moderna hus, gammaldags el kablar, ???. Fan i helvete, jag har förlorat redan 1,5 timmar för det här. Någonstans i USA eller Kanada?Ser ut som hav i horisonten eller?
Skitkul.Kul att jag lyckades lägga upp något klurigt.....
Även om Bakpotatisen har helt fel är han ändå närmst hittills. Men då vill jag påpeka att han inte ens är nära....
men rätt bergskedja är det i alla fall!![]()