PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
F-n... Kalle e poo hugget idag!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Naj, vi är i en annan, längre, dal med mindre imponerande panorama. Nog hade du känt igen om jag hade haft Jungfrau i bakgrunden tex?Lauterbrunnen då?
Har lite dåligt med tid, tyckte jag såg dem ett par ett par dalar bort sådär lite från sidan.Naj, vi är i en annan, längre, dal med mindre imponerande panorama. Nog hade du känt igen om jag hade haft Jungfrau i bakgrunden tex?![]()
Fel håll, vi är väster om Interlaken. Här kommer en ledtråd, nära en känd skidort som man blir lite osäker hur den uttalas egentligen...Spammar gissnignar nu!
Meiringen?
Nu är det väldigt nära, men söker en station där man kan gå från tåget direkt till liften.
Kan ju hålla med om att det kanske också är svårt att uttala, men jag pratar inte franska.Den man blir osäker på är antagligen Diableretz. MEn där finns ju en tågstation så jag chansar på att det är den ändå
Jag åkte upp från Saanenmöser, men det hänger ju ihop hela vägen till Zweisimmen så nära nog. Och nu skrev du ju det också så!Zweisimmen
Det var som tusan. Kändes som det bara var du, PC och potäten kvar i leken.Jag åkte upp från Saanenmöser, men det hänger ju ihop hela vägen till Zweisimmen så nära nog. Och nu skrev du ju det också så!
Gstaad tänkte jag på som känd ort med svårt uttal. G i princip stumt...
Go for it @Ivo
Hänger inte Shönried också ihop? Och dessutom närmare?Jag åkte upp från Saanenmöser, men det hänger ju ihop hela vägen till Zweisimmen så nära nog. Och nu skrev du ju det också så!
Gstaad tänkte jag på som känd ort med svårt uttal. G i princip stumt...
Go for it @Ivo
Ingen fara, om jag har turen att vinna fler gånger så kommer jag nog fortsätta att vara generös och dela med mig....Det var som tusan. Kändes som det bara var du, PC och potäten kvar i leken.
Jag bjussar på en lätt bild från en annan världsdel![]()
Jo, sant. Men Ivo var ju snäppet före vid rätt system, och minuten efter helt rätt. Så 2-1 eller nåt...Hänger inte Shönried också ihop? Och dessutom närmare?
Du är i Big Bear Lake tänker jag men där finns ju bara två. Snow Summit och Bear MountainEgentligen skulle jag vara på en tvåveckors trip med ett Mountain Collective i bakfickan just nu. Planen var att åka till Colorado, Utah och Wyoming.
så blev det ju inte men här står jag på huvudgatan i en liten ort. Vad heter den?
Och vad heter de tre olika skidområdena som ligger här?
Wtf? Har du tjuvkikat på min insta? Eller var ledtrådarna i bilden för enkla?Big Bear Lake - Snow valley, Snow Summit och Big Bear?
Var inte så klurigt tack vare megaskylten för Getboards som har sin butik i Big Bear Lake....Wtf? Har du tjuvkikat på min insta? Eller var ledtrådarna i bilden för enkla?
Rätt är det i alla fall!
Nä det finns faktiskt ett litet sopigt system innan man kommer upp till de två större. (Kan vara så att Snow valley klappat ihop. Såg rätt dött ut)Du är i Big Bear Lake tänker jag men där finns ju bara två. Snow Summit och Bear Mountain
Du lämnade en rätt stor skylt mitt i siktfältet. Deras säte är i Big Bear. Jag har iof varit i Big Bear men hade inte haft en chans att ta det utan det ändå. Förövrigt en sjukt cool plats och upplevelsen att köra därifrån ner mot Las Vegas var synnerligen märklig. Startade på förmiddagen med caben nere och värmen på. Helt plötsligt runt en krök på väg ner mot Barstow blev det olidligt och vi behövde stanna och hissa upp caben för att kunna brassa AC på max. Temperaturskillnaderna i Kalifornien är verkligen sjuka. En dag i LA pendlade det mellan 18 och 36 grader beroende på var vi var i stanWtf? Har du tjuvkikat på min insta? Eller var ledtrådarna i bilden för enkla?
Rätt är det i alla fall!
Ja, California har ju allt.Du lämnade en rätt stor skylt mitt i siktfältet. Deras säte är i Big Bear. Jag har iof varit i Big Bear men hade inte haft en chans att ta det utan det ändå. Förövrigt en sjukt cool plats och upplevelsen att köra därifrån ner mot Las Vegas var synnerligen märklig. Startade på förmiddagen med caben nere och värmen på. Helt plötsligt runt en krök på väg ner mot Barstow blev det olidligt och vi behövde stanna och hissa upp caben för att kunna brassa AC på max. Temperaturskillnaderna i Kalifornien är verkligen sjuka. En dag i LA pendlade det mellan 18 och 36 grader beroende på var vi var i stan
Ah, typiskt nybörjarmisstagVar inte så klurigt tack vare megaskylten för Getboards som har sin butik i Big Bear Lake....![]()
Njae! Vi körde upp sent på kvällen efter att ha landat i LA (Flög från Stockholm via Chicago) och sen körde vi vidare mot Vegas förmiddagen efter.Ja, California har ju allt.
men du kommer inte ihåg den här coola snow caten?
Inte Verpan....det var ju en jevvlans herrans massa år sedan...Kan det vara verpan, om det är en herrans massa år sedan..?