Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Börjar närma sig nu med Interlaken, vi är i Berner Oberland. Från Interlaken Ost (finns en West också i den lilla småstan!) hade man ju dock varit tvungen att ta ett tåg till innan man kan klicka i bindningarna.

Spammar gissnignar nu!
Meiringen?
Fel håll, vi är väster om Interlaken. Här kommer en ledtråd, nära en känd skidort som man blir lite osäker hur den uttalas egentligen...
Edit: la till en bild till i originalinlägget, den visar utsikten åt det hållet tågstationen ligger.

Senast ändrad:
Den man blir osäker på är antagligen Diableretz. MEn där finns ju en tågstation så jag chansar på att det är den ändå. Eller ja, då är väl tågstationen Villars istället då

Den man blir osäker på är antagligen Diableretz. MEn där finns ju en tågstation så jag chansar på att det är den ändå
Kan ju hålla med om att det kanske också är svårt att uttala, men jag pratar inte franska. :LOL: Räknas det till Berner Oberland, gör det kanske fast det ligger i grann-kantonen?

Jag åkte upp från Saanenmöser, men det hänger ju ihop hela vägen till Zweisimmen så nära nog. Och nu skrev du ju det också så!
Gstaad tänkte jag på som känd ort med svårt uttal. G i princip stumt...
Go for it @Ivo
Det var som tusan. Kändes som det bara var du, PC och potäten kvar i leken.
Jag bjussar på en lätt bild från en annan världsdel 😉

Egentligen skulle jag vara på en tvåveckors trip med ett Mountain Collective i bakfickan just nu. Planen var att åka till Colorado, Utah och Wyoming 😩.
så blev det ju inte men här står jag på huvudgatan i en liten ort. Vad heter den?
Och vad heter de tre olika skidområdena som ligger här?

Bilagor

• 3B09EE83-91CC-42CF-A335-DE10DF46A90D.png
    3B09EE83-91CC-42CF-A335-DE10DF46A90D.png
    261 KB · Besök: 106
Det var som tusan. Kändes som det bara var du, PC och potäten kvar i leken.
Jag bjussar på en lätt bild från en annan världsdel 😉
Ingen fara, om jag har turen att vinna fler gånger så kommer jag nog fortsätta att vara generös och dela med mig.... ;)
Nu har det ju i stort sett bara varit Alper de senaste dagarna, vilket är min specialitet...

Egentligen skulle jag vara på en tvåveckors trip med ett Mountain Collective i bakfickan just nu. Planen var att åka till Colorado, Utah och Wyoming 😩.
så blev det ju inte men här står jag på huvudgatan i en liten ort. Vad heter den?
Och vad heter de tre olika skidområdena som ligger här?
Du är i Big Bear Lake tänker jag men där finns ju bara två. Snow Summit och Bear Mountain

Edit: Crap, Storpotaten hann före medan jag letade efter de tre systemen...

Wtf? Har du tjuvkikat på min insta? Eller var ledtrådarna i bilden för enkla?
Rätt är det i alla fall!
Du lämnade en rätt stor skylt mitt i siktfältet. Deras säte är i Big Bear. Jag har iof varit i Big Bear men hade inte haft en chans att ta det utan det ändå. Förövrigt en sjukt cool plats och upplevelsen att köra därifrån ner mot Las Vegas var synnerligen märklig. Startade på förmiddagen med caben nere och värmen på. Helt plötsligt runt en krök på väg ner mot Barstow blev det olidligt och vi behövde stanna och hissa upp caben för att kunna brassa AC på max. Temperaturskillnaderna i Kalifornien är verkligen sjuka. En dag i LA pendlade det mellan 18 och 36 grader beroende på var vi var i stan

Du lämnade en rätt stor skylt mitt i siktfältet. Deras säte är i Big Bear. Jag har iof varit i Big Bear men hade inte haft en chans att ta det utan det ändå. Förövrigt en sjukt cool plats och upplevelsen att köra därifrån ner mot Las Vegas var synnerligen märklig. Startade på förmiddagen med caben nere och värmen på. Helt plötsligt runt en krök på väg ner mot Barstow blev det olidligt och vi behövde stanna och hissa upp caben för att kunna brassa AC på max. Temperaturskillnaderna i Kalifornien är verkligen sjuka. En dag i LA pendlade det mellan 18 och 36 grader beroende på var vi var i stan
Ja, California har ju allt.
men du kommer inte ihåg den här coola snow caten?

Det här ser ur mer som Pistecarvers sport (triangulera från toppar) så en annan får chansa. Cervinia?

Tillbaka
Topp