Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ainos Kefalinia
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, tyvärr.Ainos Kefalinia
Alldeles riktigt!Profitis Ilias, paros
Tydligen är Megève ”the place to be” för engelsk överklass, det ger mer status än Les Menuires när man kommer hem till banken i London. Och de kanske inte alltid har så höga krav på skidåkningen. Sånt händer, ibland blir det liksom en självgenererande effekt, när allt lokalt blir allt dyrare och mindre prisvärt för oss andra.Bodde i Chamonix och var bara där [i Megève...] över dagen, det är visst väldigt dyrt.
Kan inte riktigt förstå varför, skidåkningen var inget att skriva hem om.
Imponerande!Höger: Hottögsfjället
Vänster: Västerfjället/Sällsjöfjället
Ser finemang ut! Snö och sol, precis som det ska vara. Ja varje dag lika spännande att se på denna bild om det kommer ut några befolkade liftstolar och/eller t.o.m. gondoler till toppen! Jag tänker inte sätta varken hudar eller Shift på mina Deacon 80. Ut och fixa liftar och fortsatt fint väder nu, vi kommer på lördag!...Jag har viktigare saker för mig idag (se bild från webcam kl 7:30)
Det är väl bara gondoler som går till toppen? Kommer förövrigt också på lördag och hoppas att ni iaf lämnar nån snöhög från senaste dumpet till ossSer finemang ut! Snö och sol, precis som det ska vara. Ja varje dag lika spännande att se på denna bild om det kommer ut några befolkade liftstolar och/eller t.o.m. gondoler till toppen! Jag tänker inte sätta varken hudar eller Shift på mina Deacon 80. Ut och fixa liftar och fortsatt fint väder nu, vi kommer på lördag!
Visa bilaga 8496
Sehr gut!Schneekar chairlift
Snygg bild!Kul! Jag har en bild som jag hittade i gömmorna och som jag bara är så nöjd med att jag vill lägga ut den här. Dock kommer de allra flesta av er att känna igen berget direkt. Så frågan är snarare var jag befinner mig när jag tar bilden. Jag vill tom ha exakt namn på stället vi sitter utanför (Det kommer att gå snabbt ändå)Visa bilaga 8500
Tackar! Satelliterna trasiga eller vill du bara ge resten chansen?Snygg bild!
Jag passar.
Tackar! Satelliterna trasiga eller vill du bara ge resten chansen?![]()
Ja att det är Aiguille du Midi stämmer förstås. Men vi var inte i FlegereAiguille du Midi från La Flegere
Från Refuge du Plan de l'Aiguille?Ja att det är Aiguille du Midi stämmer förstås. Men vi var inte i Flegere
Är det Hotel Slalom i Les Houches?Kul! Jag har en bild som jag hittade i gömmorna och som jag bara är så nöjd med att jag vill lägga ut den här. Dock kommer de allra flesta av er att känna igen berget direkt. Så frågan är snarare var jag befinner mig när jag tar bilden. Jag vill tom ha exakt namn på stället vi sitter utanför (Det kommer att gå snabbt ändå)Visa bilaga 8500
Hehe! Tänk betydligt mindre äventyrligt än så... Läs specen i frågan så är det nog nästan en ledtrådFrån Refuge du Plan de l'Aiguille?
Nix! Har ni varit i stan har ni varit här vågar jag garanteraÄr det Hotel Slalom i Les Houches?
Nope, men rätt håll från Hotel SlalomFrån parc de merlet?
Ännu närmare men på väg åt fel håll
Nu bränns det rejält men inte riktigt. Det är dock inte svenskstället man skulle kunna tro.Chambre Neuf?
Nu blev det många på en gång här. Vilket vill du svara?Elevation?
La Messe?
MOÖ?
Nope, det hade ju också fallit på "inte svenskstället"
Jo men vi har ju alla varit där tydligen...Nope, det hade ju också fallit på "inte svenskstället"![]()
Du är ju på rätt plats så jag ger dig den. Det är Elevation och när vi var där iaf så var det brittiskt och Moö synnerligen svenskt.Är Elevation Bagarn och Tompas gamla ställe? Gissar på det då. Inte varit där på evigheter...