Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Grundsviken?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Här lägger man upp en bild på norra Europas mest kända skidberg men det krävs en Kalle i Schweiz för att gissa rätt!Grundsviken?
Ja det är Oeschinensee! Blüemlisalp ovanför. Väldigt populärt utflyktsmål ovanför Kandersteg då det finns gondol som går nästan ända upp. Jag vandrade från tågstationen, både upp och ner.Oeschinensee?
PS1. (Får känslan att många ger upp efter att potaten och/eller PC har lagt sina bud... men ibland har även de fel!)
PS2. Denna bild lutar inte lika mycket som Kalles men det ser ganska likt ut ändå (är allergisk mot lutande bilder...![]()
)
Visa bilaga 8517
Ja du borde passa på! Inga busslaster med asiater som gör det halvt omöjligt att ta sig fram just nu. Fast kan nog vara värt att vänta tills restauranterna får ha öppet...
1 och 2 är rätt, och jag tolkar ditt svar på fråga 3 som korrekt. Kan vara värt att känna till och känna igen. Rip currents, även kallade "rips" eller "rip tide".Bondi beach, kan det vara rip currents? ja förhoppningsvis mellan alla människor :D
Ska lägga på minnet och sno om jag måste hålla "Safety moment" i början av något möte på jobbet framåt sommaren.1 och 2 är rätt, och jag tolkar ditt svar på fråga 3 som korrekt. Kan vara värt att känna till och känna igen. Rip currents, även kallade "rips" eller "rip tide".
Dessa strömmar tar livet av en hel del på världens stränder. De är dock lätta att hantera om man vet hur man ska göra (flyt med ut till strömmen avtar, simma sedan åt sidan och in igen, kämpa inte emot genom att försöka simma rakt in så du blir trött, de kommer inte att dra ner dig under vattnet...)
Alexanders tur!
Visa bilaga 8522
Just det! Kallas tydligen "utströmmar" på svenska. Tycker att fenomenet är värt litet uppmärksamhet.Ska lägga på minnet och sno om jag måste hålla "Safety moment" i början av något möte på jobbet framåt sommaren.Strömmar inte bara relevant utomlands för övrigt, kan hända även vid svenska stränder...
Åreskutan.OK, vi kör vidare på strandtemat. Ja, jag har tagit bilden (av tidningsomslaget...), ursäkta suddet.
1. Vilken strand är det på bilden? (den frågan är precis så lätt som man kan tro)
2. Vilken "killer" är det som texten syftar på? ("Spot the killer! It's not a shark, and it's not the sun")
3. Visa (eller förklara i text) var på bilden man anar denna "killer"?
Visa bilaga 8520
nopeNallo eller Hunddalen
Lars Häger Såklart!Tarfalalasse?
Du gjorde grovjobbet, stjärna i kantenTarfala.
Fjället heter Kaskasapakte och är 2040 möh.
Legenden däremot? Ingen aning, det får någon annan knipa.
Niseko på väg upp till lunchen nedanför Strawberry fieldsNu jäklar ska väl inte PC:s satelliter och SP:s snabba Google-fingrar kunna hjälpa dem den här gången hoppas jag. Utan detta får bli klassisk ”gissa hejvilt-omgång” av typen 20 frågor där jag svarar ja eller nej.
Vart står dessa gubbar i ett plaströr??
Visa bilaga 8524
Nej. 18 frågor kvar....Niseko på väg upp till lunchen nedanför Strawberry fields
Nej. 17 frågor kvar....Är ni i norge? Hemsedal?
Nej.När gubbar går i barndom hamnar de i babyparken....Champorcher?
Nej, inte Österrike. (Men det stämmer att bergen kring den här skidorten inte är jättehöga för att vara i Alperna. Ooops, där fick ni lite gratisinfo..... )Ser ut att vara låga berg: Österrike?