Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kul att så många är så totalt fel ute! 😂 Hoppades litet på det. En av er har dock gissat rätt skidort.

Åre, Röda Rappets övre del, långt ovan molnen... Tror det är Sylarna man ser sticka upp ur molnen på slutet. Visst är det fint?
Både Skantz och Filip var extremt nära men detta är otvetydigt början på Röda Rappet. Störtloppet går parallellt men mer skiers left och Årevägen mer skiers right.

PerK, din tur!

Här uppe håller man mer vänster närmast Gondolen på Störtloppet (ssk denna morgon då jag var först ut i manchestern) eller lite mer åt höger på Röda Rappet.
Ja visst kan det vara fint i Åre!

Bilagor

• 20200316_093111.jpg
    20200316_093111.jpg
    542.7 KB · Besök: 90
Edit: Ser nu att den blåa Åreleden börjar till höger ca 30 meter efter där klippet tar slut... Men denna del på videon är röd och markerad som Röda Rappet på pistkartorna. Filip ligger dock bra till för en "bonusgissning" framöver.

Det är Åre, men en annan pist. Det är en riktig pist, med denna korta transport i början.
Klockan är ca 16:20 för ca 10 dagar sedan.

Kul att så många trodde vi var i alperna. När Åre är fint så är Åre... fint.
Trodde inte det fanns något berg högt nog i Sverige för att kunna vara ovan molnen! 🤪

Antar att vi kan låta PerK i lugn och ro njuta av det fina vädret i Åre idag innan det blir en ny bild.

Nejdå, jag åker först i kväll. Så jag packar nu, och letar fram en bild. Men den stora frågan är alltid, söder eller norr om...

Ok, söder eller norr om är inte frågan längre. Utan Var (är bilden tagen) och Vad (är det som fotograferats). Vad det beror på är en självklar spinoff...

Bilagor

• 20210203_150746.jpg
    20210203_150746.jpg
    385.3 KB · Besök: 119
Du står överst på hamrebacken.
Det bränns! Jag vet att Skistar i sina pistkartor ibland kallar detta Hamrebacken, men det är inte vad den "egentligen" heter...

Eller, du kanske tycker du står i Hamrebacken när du står där. Men jag skulle behöva åka löängre ner för att hamna i Hamrebacken. Jag står i en backe som har namn efter den gamla släpliften (eller snarare vice versa) som fanns där innan linbanan drogs upp dit den går nu...

Tillbaka
Topp