Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1616767971984.png

Det kära barnet heter Paradisbacken! Och tidigare fanns där Paradisliften. Hamrebacken går längs Hamreliften, alltså lite längre ned.
Så även om det blev ett lagarbete var det just Paradiset jag var ute efter. Så fint kan det vara!

Och även här kan man befinna sig ovan molnen. När de går lågt vill säga...

Bilagor

• 20210202_101858.jpg
    20210202_101858.jpg
    405.6 KB · Besök: 113
Har åkt i Paradisliften liksom i nu skrotade Västra Paradisliftarna på ”nästan kalfjäll” något västerut (uppåt/bakåt till höger på Pers senaste bild). Där var det fint... när det var fint. Kul lätt åkning bland glesa fjällbjörkar.

Har åkt i Paradisliften liksom i nu skrotade Västra Paradisliftarna på ”nästan kalfjäll” något västerut (uppåt/bakåt till höger på Pers senaste bild). Där var det fint... när det var fint. Kul lätt åkning bland glesa fjällbjörkar.
Svårt förstå varför den uppskattade släpliften plockades bort. Men den drog ju inte in några extra pengar, fast just åkandet bland små björkar var roligt för alla åldrar! Apropå att "högzon" i Duved och Tege är underutnyttjat.

Då fortsätter vi i blickfångets riktning och tar oss söder om Hallandsåsen.

Vad heter liften över den här nybörjarvänliga backen som vi passerade på väg till en sen lunch?

1616769022750.png

Och ja, damen i bild åker alltså med två instruktörer med stavar mellan sig som hon håller i.

Jag tolkade mer pokalen som belöning att du lyckades läsa "euro" på liftstolens rygg.. :)
Nej det är nog Seiser Alm / Val di Siusi. Men där finns ju femtontusen såna liftar. Backen/liften från/till Panorama?

Intressant. Kan det vara Stanserhorn?
Nu har @STORPOTATEN tagit helg också. Stanserhorn är det jag söker. Bilden tagen från Klein Titlis nära bergstationen. Dimman låg upp till nästan 1600 m den här dagen. Skönt att komma upp över, ibland sitter man under den en hel vecka när det är stabilt högtryck på vinterhalvåret...

Nu har @STORPOTATEN tagit helg också. Stanserhorn är det jag söker. Bilden tagen från Klein Titlis nära bergstationen. Dimman låg upp till nästan 1600 m den här dagen. Skönt att komma upp över, ibland sitter man under den en hel vecka när det är stabilt högtryck på vinterhalvåret...
Japp, nu har vi packat ihop jobbpinalerna. Äntligen. (y)
Kul, det är lite skoj att pussla ihop mönstret på öarna och ryggarna. Underlättar naturligtvis om man förutsätter att det är i ditt grannskap... :giggle:

Då undrar jag vad denna, och intilliggande stugor, kallas?

1616775053078.png

Det finns saftiga berg här. Denna bild är tagen från nästan samma ställe (lite längre ner i pisten) men åt motsatt håll.
Det går att åka pist med hela 1700 fallhöjdsmeter i ett åk.

1616779865252.png

Senast ändrad:
Googlade litet och fick upp detta intressanta hus. Ser ut som ett hangarfartyg som kraschat ner från himlen. Typ. Intressant, fult och uppenbart fel.

De flesta har föreslagit rifugios ganska långt västerut (med ett undantag)....jag tror, eller rättare sagt jag vet, att ni kanske skall kika lite längre österut. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp