Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var satte jag och Matti for long long time ago, och varför?

Bilagor

• P1010079-2.jpg
    P1010079-2.jpg
    542.1 KB · Besök: 116
För att dricka öl tänkte jag, och vänta på något så klart... Frågan är ju var då. Hospental?
Samma fråga som nyligen, är ölmärket en bra ledtråd eller ej? ;)

Arosa tycker jag nog det påminner om?
Du tycker rätt, det inte bara påminner utan är Arosa. Första bilden därifrån i tråden tror jag? Schiesshorn heter berget, 2604 m.
Var i Arosa med förra jobbet för "start of the year off-site event". En halvdag skidåkning ingick, men häftigaste var nog middag uppe på Weisshorn en stjärnklar kväll. Häftig upplevelse att åka upp och ner med gondolerna i mörkret.
Shoot @STORPOTATEN

Min förra bild var ju från nyårsafton i Lofsdalen. Det här är också nyårsafton men förra året, innan Coviden gjort entre. Var firade vi den?

1616955927067.png

1616956047831.png

Aber natürlich!
Riktigt mysig stad med fin och gammal stadskärna. Häftiga ljusspel vid floden och fyrverkerier uppe på Nordkette på nyårsafton. Rekommenderas.

Tillbaks till Kalle!
Ja, Innsbruck kan jag rekommendera även om jag bara varit där på sommaren. (y) Lite turistiskt kanske, så passa på i år! Kände inte igen huset i originalinlägget så trodde inte det var Innsbruck. Tydligen minns man inte allt.
Vilket skidområde var jag i här?
1616958554206.png

Ledtrådar: dimman gick upp till ca. 2000 m. Den här bilden är tagen från kammen man ser i bakgrunden till höger ovan, tittandes åt andra hållet:
1616960614824.png

Senast ändrad:
Ser ut att vara en djävulusiskt lång släplift i alla fall.... :unsure:
Den är rätt lång, men inte som när man tar släpliften från Trockener Steg mot Testa Grigia. Åkte den med en italiensk gentleman en gång som upplyste mig att det tar 18 minuter, om man är snabb vid bytet.
Edit: inser att det kanske blev lite för lite att gå på. La till en ledtråd och en bild till.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp