Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte Frankrike som sagtBasejump i Frankrike?
Vid vilken skidort ligger denna camping?
Visa bilaga 9327
Nu är det rätt land i alla fallGrand Bosco
Absolut var vi där och jag hade hellre varit där vintertid. Din tur @PisteCarver Vad tog du det på?Vinet är uppdrucket och jag kan ägna några minuter till att hjälpa dig att lösa bildgåtan.
Ni var där jag ville åka den här säsongen - i Livigno!
Vilken camping är det där? pga det finns flera....Absolut var vi där och jag hade hellre varit där vintertid. Din tur @PisteCarver Vad tog du det på?Visa bilaga 9329Visa bilaga 9328Visa bilaga 9330
Du stiger upp kl 07.02 en söndag....Absolut var vi där och jag hade hellre varit där vintertid. Din tur @PisteCarver Vad tog du det på?
Tack för den "mobbningen", det hade jag också varit om det hade varit fint väder OCH jag hade haft bergen utanför vardagsrummet!7.02 var jag på väg till bilen...![]()
Gissar vilt: Ånnfjället, 1300 m?
20 år sen, minns inte men gissar på Stella AlpinaVilken camping är det där? pga det finns flera....
Inte Brattriet.Brattriet, 1276m?
”Alla”?! Jag vet inget!Inte Lillfjället heller.
Alla vet ju att jag varit i ett begränsat område, så några fler ledtrådar blir det inte.![]()
Nej, inte så långt norrut.Kittelfjäll, 1225m?
Inte Ösjökläppen heller.Ösjökläppen, 1085 m?
Jo, så jag tänkte... Börjar också hoppas att någon local ska dyka upp. Alla fjäll ser ju ungefär likadana ut och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner.Inte Ösjökläppen heller.
Vi får snart be Scandomaffian rycka in (känns nästan som om jag börjar tillhöra den själv, måste åka ner till Alperna igen så fort som möjligt).
Ledtrådar?
Hmm... ja ni vet ju att jag inte åker offpist nuförtiden, så alla mina bilder är tagna från liftburna punkter. Det utesluter ju en hel del....![]()
Ja, hård konkurrens om träningstiderna i ishallen, så nu är söndagsmornarna räddade resten av säsongenDu stiger upp kl 07.02 en söndag....![]()
Ja, fjällen har ju inte så olika och distinkta former som Alperna, och dessutom har jag också märkt att Google har betydligt sämre detaljupplösning där uppe.Jo, så jag tänkte... Börjar också hoppas att någon local ska dyka upp. Alla fjäll ser ju ungefär likadana ut och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner.
Skarsfjället 1594 m?
Nej, så högt är det inte, och Predikstolen hade jag också med för några dagar sedan.Predikstolen, 1681m kan det nog vara ändå? Tittade för nära skidbergen.
Lillskarven har jag också haft med för några dagar sedan.Lill-skarven 1224
Tittar på kartan och försöker sen se hur berget ser ut på bild och om det kan tänkas passa. Men inte särskilt framgångsrikt som synes.Nej, så högt är det inte, och Predikstolen hade jag också med för några dagar sedan.
Kalle_Luzern sa:
... och försöker man hitta en bild på dem undrar Goolge om man menade något helt annat eller visar diskmaskiner.
Vad?!
Fuskar du med bildsökning!
Jag använder endast godkända och vedertagna spaningsmetoder....![]()
Nu är du längre ifrån igen, Skarsfjället är mycket nära!Tittar på kartan och försöker sen se hur berget ser ut på bild och om det kan tänkas passa. Men inte särskilt framgångsrikt som synes.
Stor-Axhögen, 1321 m?
Haftorsstöten 1150 m som utgör landgräns mot Norge är rätt!Haftorsstöten, 1150m? Tyckte det såg för litet ut. Brant nog iaf...![]()
Svårt när man inte kan få en känsla hur stort massiv det är. Stort som Skarvarna, Skarsfjället, eller bara som den där Stöten...Haftorsstöten 1150 m som utgör landgräns mot Norge är rätt!
I högra kanten av min bild kan man se början på Skarsfjällsmassivet.
Din tur @Kalle_Luzern !
Det är svårt att hitta lagom svårighetsgrad, Skarvarna och Rusengälta har jag haft med och de bildgåtorna knäcktes direkt!
Tänkte att det här nog skulle vara lite mer utmaning (trots att det ligger alldeles intill).
Rätt land, men inte mer!Zermatt