Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Kungsberget?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt, fin puderåkning bland sly och högt gräs i vintrasTolvmannabacken, Kisa
Kul! Hudade upp då? Hörde att de la ner skidåkningen och bara satsar på cykel...Korrekt, fin puderåkning bland sly och högt gräs i vintras
För lätt igen, och @RWD igen!Lago Maggiore?
Tur det kommer några lätta så man får chansen att hopp in ibland. Är ju lättare när det är nån byggnad med.För lätt igen, och @RWD igen!
Madonna del Sasso heter kyrkan som ligger en bit upp på Cimetta ovanför Locarno.
Hafjell/Kvitfjell har jag haft på radarn ett litet tag, får se hur det blir med det, norrmännen vill ju inte ha oss där@PisteCarver blir det nån alptopp nu...
När "Val d'Anniviers experten" @Kalle_Luzern är online (och det är han ju för det mestaKan det vara Le Besso, 3668m?
Snyggt är det iaf!![]()
Skulle inte kalla mig "Val d'Anniviers expert", men vet ju vid det här laget att du varit där och både berg och framförallt huset där skrek ju Valais. Så med skuggor och sluttningarna kunde man gissa riktning och titta på kartan. Taget i Zinal?När "Val d'Anniviers experten" @Kalle_Luzern är online (och det är han ju för det mesta) är det knappt lönt att lägga upp bilder därifrån - annars tror jag den här bilden hade överlevt några timmar.
Jo, det är mycket riktigt Mont Besso 3667 m.
Tänkte att kanske skulle någon tro att det var ett norskt "fjäll", det framgår inte riktigt av bilden att det är drygt 2000 fhm från parkeringen och upp till toppen, och de där två sluttningarna till vänster och höger kanske med lite fantasi ser "norska" ut?
Din tur IGEN @Kalle_Luzern !
Ta en riktigt svår en nu så att den överlever tills jag är tillbaka från gymmet.![]()
Det gick lätt ändå då! Helt riktigt Pizol, som ger namnet till skidområdet nedanför. Går en populär vandring förbi där jag tagit bilden, förbi fem bergssjöar. Jag var där första augusti, var som synes inte läge att bada i den här sjön.Pizol 2844 möh?
Tackar! Och godmorgon! Bild kommer strax!Det gick lätt ändå då! Helt riktigt Pizol, som ger namnet till skidområdet nedanför. Går en populär vandring förbi där jag tagit bilden, förbi fem bergssjöar. Jag var där första augusti, var som synes inte läge att bada i den här sjön.
Din tur @PerK !
Vid den tiden (?) hade jag ett par vita SX61 med Recco-grejor klistrade på exakt samma plats som på PCs medföljandes pjäxor! Jag hade dock ”moddat” mina med självtillverkade hälhöjande inlägg (små bitar som blivit över från mina föräldrars nålfiltsmatta) för att få litet mer aggressiv stance.Då kör vi en vanlig bild igen.
Vad heter fjället och hur högt är det?
(Bilden är inte riktigt så gammal som Volvon där bakom, den är inte vår, kanske hade liftbolaget anordnat en veteranbilsträff?)
Men bilden gammal nog för att mina Blizzard V20 Thermo RS och Salomon SX92 Equipe får vara med!
Visa bilaga 9379
Snabb som blixten, med eller utan SX61!Hamrestugan, Hamrebacken, Duved
Det var min fru som hade Recco på sina grå SX71, jag hade dumt nog ingenting på mina SX92E (de svart-orangea). Men de var enastående bra, formsprutade av en duktig skidbutik (satt som gjutna betongblock runt foten) och jag körde med dem ändå tills för fem år sedan.Vid den tiden (?) hade jag ett par vita SX61 med Recco-grejor klistrade på exakt samma plats som på PCs medföljandes pjäxor! Jag hade dock ”moddat” mina med självtillverkade hälhöjande inlägg (små bitar som blivit över från mina föräldrars nålfiltsmatta) för att få litet mer aggressiv stance.
Kul med "p-platsbilder" !
SX61:
Visa bilaga 9393
SX62:
Visa bilaga 9394
Kvällsåkningen i Duved brukar vara magisk med carving hela vägen!Ja jag hade ju också en dimmig naturbild från andra sidan liften häromveckan. Gillar Hamrebacken, lång och bred, sällan mycket folk, perfekt för carving. Har själv sett renar i närheten där... Bilden visar också den kalfjällsknalle där Västra Paradisliftarna en gång låg. Mitt köldrekord i pist är också därifrån, runt nyår kanske 1986, vi gav oss ut i ca minus 35, åkte i 15 minuter sedan in och värma sig. Undrar om Skistar skulle köra liftarna idag i minus 35.
Återkommer!
Kvällsåkningen i Duved brukar vara magisk med carving hela vägen!
Mina värsta köldminnen är från förra linbanan (från Karolinernas tid typ) när den stannade mitt över den knallen som syntes ovanför renarna. Man satt på plastsnören och stormen ven, långt före Skistars tid.![]()
1 och 3 är rätt. Jag står dock inte i Fairlight, även om man möjligen kan se Shelly Beach från höjderna i Fairlight. Tror du får ta en titt på kartan igen! Du är nästan där!1. Sydney
2. Fairlight
3. Shelly Beach
Då måste det väl vara Manly i Manly Beach (som @dr_cosmo ska gissa på)?Ledtråd till fråga 2: XXX was named by Captain Arthur Phillip for the Indigenous people living there, stating that "their confidence and manly behaviour made me give the name of XXX Cove to this place".
Vinsten går till Dr Cosmo om/när han lyckas hitta rätt namn.
Haha!Då måste det väl vara Manly i Manly Beach (som @dr_cosmo ska gissa på)?