STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag väljer att säga att en av dem är rätt, men inte vilken.Storsola och fruntimmersklumpen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag väljer att säga att en av dem är rätt, men inte vilken.Storsola och fruntimmersklumpen?
Fortfarande ett rätt, och då är det ju uppenbart vilket som är rätt - Storsola.Storsola och herrklumpen då?
Haha då ger jag upp för ikväll, nån annan får ta dennaFortfarande ett rätt, och då är det ju uppenbart vilket som är rätt - Storsola.
Den andra är dock ingen klump, oavsett kön.![]()
Det skall till en pistsmiskare för att pricka in lite offpist-berg.Få se om jag kan hjälpa dig (var är alla?).
Bilden verkar ju vara tagen nästan rakt från söder, så det måste ju vara en sen eftermiddagsbild (otroligt att det är så klart så sent på dagen).
Kan det vara Ekorrhammaren?
Japp, det är Kitzbüheler Horn.Ser ut som Kitzbuheler Horn, så jag gissar på det lite snabbt.
Tror inte det, inte vad jag vet i alla fall....Japp, det är Kitzbüheler Horn.
Vi har väl inte haft med Kitzbühel här förutom din Pass Thurn/Jochberg bild?
Då är det tillbaka till dig igen!
Har varit där ofta liksom vid Kråksundsgap. Det gungar bra och det gäller att sikta rätt...Ja det kan man komma långt påSeglar man så har man garanterat seglat förbi där och känner nog till det.
Trångt att mötas där och vågorna studsar mot den lodräta bergväggen så kan va lite stökigt mitt i juli.
Morrn morrn. Nej, det är inte Predikstolen där borta och vi sitter inte på Sylsjön.Är det Predikstolen igen i fjärran?
Från typ Sylsjön?
Eller har han kanske just gjort sin helikopter precis på andra sidan gränsen?![]()
Skönt, annars måste jag snart börja plocka bilder från diverse barnkalas...Morrn morrn. Nej, det är inte Predikstolen där borta och vi sitter inte på Sylsjön.
Verkar stämma, och här är kanske skylten?Fältjägarn, Mittåkläppen i bakgrunden
Jajamän, Fältjägaren är det och naturligtvis är det Mittåkläppen i bakgrunden. Fältjägaren är utslängt mitt ute på högplatån och har inga direkta berg i närheten. Men väl en 360-graders panorama över Funäsfjällen, Helags, Sylarna och Ljungdalsfjällen.Fältjägarn, Mittåkläppen i bakgrunden
Haha, nästan faktiskt....det var skylten som pekade ut var man hämtade färskvattnet.
Skylten är faktiskt från Fältjägarn... Hoppas badplatsen inte är alltför nära färskvattentagetHaha, nästan faktiskt....det var skylten som pekade ut var man hämtade färskvattnet.![]()
Icke. Finns några breer till att vlja på. Nä, den dagen var inte målet Spiterstulen.Hellstugubreen snarare då, kan målet ha varit Spiterstulen?