Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

En ledtråd till. Tittar man riktigt riktigt noga så kan man ana en ledtråd som nog avslöjar skidorten

Senast ändrad:
Nej störtloppet är det ju
Ja, störtloppet är rätt, Snobben strax till höger, Sonfjället kan man ana borta i molnen.
Synd att man inte kan ta en lift ända nerifrån störtloppet och ända upp.
Din tur @FilipNorin
D94E34E0-5BBC-4D0D-92D6-A2E70EFDE457.png
D12866BD-5BE6-4AF6-A7BD-6ED6F888CA4B.jpeg

Inte Gébroulaz heller.
Kanske dags för en ledtråd... Glaciären har namn efter en topp som ligger bredvid. Toppen ger även namn åt den här delen av alperna och ett känt skidområde.

Senast ändrad:
Då gick det plötsligt snabbt. Silvretta stämmer, efter Silvrettahorn som ligger bredvid. Silvretta-alperna sträcker sig över delar av Graubünden, Vorarlberg och Tyrol. Skidområdet Silvretta Montafon ligger på andra sidan gränsen i Österrike.
Bilden tagen strax norr om Weissfluhjoch, i slutet av vandringen där jag även tog bilden av Casanna.

Önskar åxå att det var fint väder 🥴. Typiskt aprilväder: hagel, snöstorm och rätt som det är skiner solen.
Men vad är Storfjället?
Det här är ju en superlätt bild. Ska väl inte behövas fler ledtrådar än de som syns i bilden?
Kanske är som en bild på Laub för mig för locals, men de är väl också ute i haglet då... 😅 Karttjänsten jag brukar använda när det är fjällbilder ligger nere, så jag rökt.
På Titlis kom och gick det dimbankar förbi toppen imorse, men fick några åk och ett par tusen fhm drygt iaf. ☺️

Eller är det så enkelt att det är baksidan av Skutan igen?

Snödjup

Tillbaka
Topp