FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Du är närmast, men det är inte risfjället.Klart det är @Ivo del Brallo på bilden,
Och fjället.....Risfjället då?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du är närmast, men det är inte risfjället.Klart det är @Ivo del Brallo på bilden,
Och fjället.....Risfjället då?
Nu bränns det rejältBorkan?
Jajamen, över till dig @RWD
Då lämnar vi fjällen och skidåkning. Men fortfarande vinter.Du är närmast, men det är inte risfjället.
1/2 rätt, första frågan är Var? (inte vad)1. Bandy
2. Sverige-finland
3. Final i VM
//R
Sverige var inte med3. Sverige vann?
NejSöderstadion? Sista bandymatchen där?
Du har helt fel: Crest 10 är jättefin men jag saknar ett till steg på hälhöjaren (som de dyrare ATK modellerna)
Nej, inga rätt.Studenternas IP, Uppsala
Edsbyn - Villa Lidkøping
Inget annat evenemang drar till sig så många gubbar med portfølj och termos?
Rätt lag nu.1. Vänersborg
2. Finland- Kazakstan
3. Hålla nollan i bandy är speciellt...?
Dett är helt rätt, invigningsmatch på Boda med VM-match. Var på väg att ge @FMP men invigningsmatch av Boda isbana är rätt och sen är det nog första VM matchen som spelas i Borås.1. Boda Isbana i Borås
2. Finland - Kazakhstan
3. Ser ut som om att detta var invigningsmatchen för Boda Isbana (!)
2019-01-26VM, 2019-01-27... men var???
Edit: Aha!
Häftigt med både VM-match och invigning!Dett är helt rätt, invigningsmatch på Boda med VM-match. Var på väg att ge @FMP men invigningsmatch av Boda isbana är rätt och sen är det nog första VM matchen som spelas i Borås.
Det stämmer!Zinkensdamms IP?
Bollnäs som bortalag kanske?
Kul med lite bandybilder! Kan inget själv, men har familj i "bandy-land"...Det stämmer!
Inte den första "snömatchen" mellan Hammarby och Bollnäs heller. Matchen på bilden är från 2018, men 2010 spelade de också i en "klassisk" snömatch - en SM-final där det snöade så pass mycket att de var tvungna att dela upp matchen i 3 (!) perioder.
Över till @Kalle_Luzern
Ja, precis. Och liften heter just Furggsattel, startar nere vid Trockener Steg.Testa Grigia från Furggsattel?
Visar sig att det finns diverse bilder i arkivet om man rotar. Snart börjar ju vandringssäsongen, då ska jag fylla på rejält.@Kalle_Luzern har nog fler fina alpbilder än alla vi andra tillsammans.
Jag tror att han kommer att bli "last man standing".![]()
Allt där uppe på glaciären är fina carving backar (förutom Testa liften som är lite för platt).Har varit där typ 2010... Fantastiska carvingbackar vid den liften om jag minns rätt
Glöm inte sommarskidåkningen!Visar sig att det finns diverse bilder i arkivet om man rotar. Snart börjar ju vandringssäsongen, då ska jag fylla på rejält.![]()
Precis bakom flaggan (till vänster om Plateau Rosa pisten) finns fin off-pist åkning (om man inte är rädd för glaciärsprickor).Kul med lite bandybilder! Kan inget själv, men har familj i "bandy-land"...
Tillbaka till bergen, vad heter liften man kan ta för att få den här utsikten?
Visa bilaga 9803