KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Rätt land, och också litet annat bra...Lappis i Gränsen? Minns inte att det ser ut sådär...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt land, och också litet annat bra...Lappis i Gränsen? Minns inte att det ser ut sådär...
Absolut där! Norra Sveriges största skidområde Hemavan har bara två afterski ställen, och det här är Lappkastet-bar på Hemavans Högfjällshotel. Jag trodde att alla "högfjälls entusiaster" här känner det, men kanske har de inte tid för afterski. Det är tråkigt!Hotellet i hemavan?
Tack och bock!Absolut där! Norra Sveriges största skidområde Hemavan har bara två afterski ställen, och det här är Lappkastet-bar på Hemavans Högfjällshotel. Jag trodde att alla "högfjälls entusiaster" här känner det, men kanske har de inte tid för afterski. Det är tråkigt!
Din tur @perssse ! Fint att vi fick en ny person hit!
Men alltsåAbsolut där! Norra Sveriges största skidområde Hemavan har bara två afterski ställen, och det här är Lappkastet-bar på Hemavans Högfjällshotel. Jag trodde att alla "högfjälls entusiaster" här känner det, men kanske har de inte tid för afterski. Det är tråkigt!
Din tur @perssse ! Fint att vi fick en ny person hit!
Tackar!
Stämmer bra! Din tur @PisteCarverHemsedal?
Det är tyvärr inte rätt.1. Den kallas Saslonch, Sassolungo eller Langkofel, 3181 m?
2. Gröden/Val Gardena. Ser ut som att Plan de Gralba är orten med närmaste liftarna.
Går inte att se därifrån bilden är tagen - berg i vägen.Tofana di Mezzo 3244
Cortina
Chansar vilt här:Kul att så många engagerar sig!
Ledtråd: I bilden syns även Cima d'Asta som ligger vid Trentino.
Snyggt @Dubbis !Chansar vilt här:
1. Vezzana 3192 möh
2. San Martino di Castrozza
Jippi!!Snyggt @Dubbis !
Rätt på båda.
Bilden är tagen från toppen av DSB Wildspitz i Stubai på 3212 m.
Toppen i förgrunden strax till vänster om det röda strecket skymmer tyvärr Marmolada.
Berget rakt under "solstrålen" till i bilden är Cima d'Asta.
Din tur!
Och inget lätt gåta heller!Nytt blod i tråden! Säger också jippi!![]()
Nej, dessvärre inte rättSquaw Valley?
Edit: den håller tydligen på att byta namn iofs
Inte Alta heller. En ledtråd: det finns koppling till Klippiga Bergen men vi behöver lämna den bergskedjan
Nope, inte rättBanff säger en vän, jag brukar inte tro henne men jag har ju aldrig lämnat Skanderna så vad vet jag....
Inte Fernie (fast dit vill man ju åkaJag klämmer väl till med Fernie då!