erik_lagg
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Steinfjället stämmer bra! Över till dig.Steinfjellet
909 möh om jag minns rätt.
Har varit där för många år sedan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Steinfjället stämmer bra! Över till dig.Steinfjellet
909 möh om jag minns rätt.
Har varit där för många år sedan.
Nej, orten är känd för annat.Spontant: Hällefors. Men tror inte ni åkte igenom
Vallerås?
Hmm, inte här alltså? https://www.siljannewsvast.se/malung-salen/annorlunda-felparkeringar-hos-broderna-hanssonNej, orten är känd för annat.
Det här var nya (avig)sidor som vi inte kände till.![]()
Ja, Malung!Hmm, inte här alltså? https://www.siljannewsvast.se/malung-salen/annorlunda-felparkeringar-hos-broderna-hansson
Hur många bilar i träd med skelett finns det i obygderna i Sverige?
Tänkte du på Malung? Lite större ort i närheten...
Ja, och märkliga kombinationer av affärsidéer också.Humor verkar de ha iaf, kanske inte i allas smak dock...![]()
Ger rätt för det. Var ute efter Oberer Theodulgletscher, men inser att de flesta kartor inte är så detaljerade...Theodulgletscher
Fem av dem på bilden har jag redan haft med.Ger rätt för det. Var ute efter Oberer Theodulgletscher, men inser att de flesta kartor inte är så detaljerade...
April 2011, var ett dåligt snöår i västra alperna.
Din tur igen @PisteCarver
Edit: funderade på att fråga om antalet 4000+ m toppar, men var nervös att jag inte skulle kunna rätt svar själv.![]()
Jo, vet. Tror också det är taget från Furggsattel.Fem av dem på bilden har jag redan haft med.
Visste inte att det fanns en övre och nedre Theodul, men den nedre har väl snart smält bort. Bilden tagen från Furggsattel?
Det är Stockhorn 3407m mittemot och framför jättarna.
Rätt land land men fel landsdel.Island och Hornstrandir-halvön?
Zoomade och zoomade och kunde inte riktigt se någon bosättning först.Rätt land land men fel landsdel.
Skulle nog vilja ha namn på bosättningen också.![]()
Olafsfjordur är rätt (i den första viken)!Zoomade och zoomade och kunde inte riktigt se någon bosättning först.
Fjallabyggð kanske? Ólafsfjörður syns också? Kvíabekkur kan vara någon namn på landsdelen kanske...
Havet är ju öppet, så så kallt kan det ju inte vara?Olafsfjordur är rätt (i den första viken)!
Fjällabyggd ligger i den bortersta viken.
Man ser Olafsfordur hamnen och även kustvägen som leder dit, finns inga genvägar det är längs kusten som gäller.
Ser bistert ut där!
Bergen är ca 1000 m höga vilket nog ser ganska imponerande ut om man står där nere, de ligger ju direkt vid kusten.
Din tur @Kalle_Luzern !
Ja, dålig tajming på de senaste två bilderna kanske från min sida med dig på hugget...Nu lägger du ju upp ett sådant där berg igen, som jag känner igen direkt (ett av mina favo-berg i bakgrunden).
Men nu håller jag.
Kör på ni andra, jag ska laga mat och....![]()
Fullt normal syn i Malung och fullt normalt beteende av Malungs bor. Ibland försöker dom flytta utsocknes för att bli ”fölk” men så fort de får någon promille innanför västen så skiner Malungs andan igenom. Senast var strax innan pandemin då en redig karl blev förbannad på lokala puben för att Meduza monster hit med Marie i titeln inte fanns på karaoken.Ni får hålla till godo med en bild från mobilen.
På väg till Funäs körde vi genom en ort där det verkar bo folk som är lite ”kucko”, i en villaträdgård hade man 5 m upp i ett träd monterat en skrotbil med ett skelett hängande ut ur vindrutan (tyvärr hann vi inte ta en bild på det), och i samma ort hamnade vi bakom den här EPA-traktorn.
Vilken är orten?
Visa bilaga 10072
Snurrar liftarna fortfarande?
Och idag köpte jag Mountain Collective för nästa säsong@Ivo har nog åkt skidor på fler ställen i världen än de flesta av oss.
Jag har i den här tråden sett bl a Atlasbergen och Mount Rainier m.m.
Impressive!![]()
Ser bra ut, men få orter som du kan ta elbilen till?Och idag köpte jag Mountain Collective för nästa säsong. Jävlar vad mycke bilder jag kommer ha nästa år
![]()
Ja. Det är knappast Greta-mässigt med en usa resa för att åka laggSer bra ut, men få orter som du kan ta elbilen till?
Titlis håller begränsat öppet till och med annandag pingst, ungefär som de brukar. Glaciären och ner till mellanstationen Trübsee vid 1800m om snön ligger kvar. Varit svalt och ostadigt på sistone, så går nog att åka ner till Trübsee fram tills dess. Snöat ner till 1500 m ungefär nu i veckan och ska fortsätta så.
Klart det är Wetterhorn i molnet, och stationen är Birg.@Kalle_Luzern , jag måste ju "befria" dig från bildgåtan så att du kan koncentrera på skidåkningen under torsdagen!
Avundsjuk som tusan är jag fastän vi redan har sommarväder här och allting i trädgården "exploderar" just nu.
Klockan är nu snart ett på natten och inga korrekta svar har kommit in....
Mellanstationen heter Birg och ligger i Mürren.
En blick på 0,2 sekunder räcker för att känna igen den magnifika stenkuben Wetterhorn 3701 möh, som reser sig majestätiskt över Grindelwald.
Va?!Kan det vara
1. Oppdal
2. Sissihöa, 1621 m?
Var inte toppförhållanden direkt, och man kan ju inte ens gå in och dricka en kaffe, så blev effektivt. Med 70+ dagar redan känner jag ingen stress att maxa det heller.Va?!
Är du inte på Titlis och åker skidor?
Jag trodde de övriga skulle få en chans på den här bildgåtan.
Alldeles riktigt är det Oppdal skidområde man ser där 10.000 meter längre ner, och berget är Sissihöa 1621 möh.
Bra spanat ur fågelperspektivet och din tur @Kalle_Luzern !
Ja, "chefen" på hemmaplan kanske inte har lika stor förståelse för den här verksamheten...Var ju inte en gissning på 45 minuter här, börjar skönja en trend att det bara är riktigt bra tempo på forumet när folk jobbar.![]()
Kan det vara Silsersee och sen Silvaplanersee som till höger övergår och blir Lej de Champfèr?Var inte toppförhållanden direkt, och man kan ju inte ens gå in och dricka en kaffe, så blev effektivt. Med 70+ dagar redan känner jag ingen stress att maxa det heller.
Var ju inte en gissning på 45 minuter här, börjar skönja en trend att det bara är riktigt bra tempo på forumet när folk jobbar.
Bryter av med en sommarbild. Vad heter de tre sjöarna? Tredje är den som bara precis syns till höger om tallen i högerkanten...
Visa bilaga 10078
Helt rätt! Eller på rätoromanska för de först två: Lej da Segl och Lej da Silvaplauna.Kan det vara Silsersee och sen Silvaplanersee som till höger övergår och blir Lej de Champfèr?
Jag ska säga till min sökmotor att förbättra sin rätoromanska till nästa gång.Helt rätt! Eller på rätoromanska för de först två: Lej da Segl och Lej da Silvaplauna.
Fantastiskt fint där i Oberengadin, får nog planera in ett återbesök...
Kör på @FWahlberg !