STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Klövsjö?Äntligen något jag kände igen. Då kommer en bild från i påskas. Vilken skidort?
Visa bilaga 10244
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klövsjö?Äntligen något jag kände igen. Då kommer en bild från i påskas. Vilken skidort?
Visa bilaga 10244
Nej. Men träden är liknande.Klövsjö?
Nej. Nu kommer en bild till.Vemdalen
Nej.
Nej. Det var hetare nyss...Tärnaby?
Borgafjäll?
Stämmer bra det. Var där i påskas medan Stockholmarna trängdes i Åre. Så nu är det din tur igen. Några bilder från Huså.Borgafjäll?
Edit: Ändrar till Huså.
Huså är en pärla.Stämmer bra det. Var där i påskas medan Stockholmarna trängdes i Åre. Så nu är det din tur igen. Några bilder från Huså.
Hetare när du skrev Duved.... Gruvbacken i Huså. Så nära Svartlien man kan komma.Björnrike
Man är ju sugen.Huså är en pärla.
har du 8 miljoner över så blir du ägare till byns enda restaurang, camping och liften![]()
Imponerande @Ivo del Brallo !storhornet 1589
jag började kolla runt i norge och insåg att det var för svårt.Imponerande @Ivo del Brallo !
Tog du den enbart utifrån den här bilden eller kollade du en av mina bildgåtor för några dagar sedan där jag hade en bild på skidorten Oppdal från samma flygtur, och följde flygrutten?
Din tur!
ARN-CHIjag började kolla runt i norge och insåg att det var för svårt.
Sen kom jag på att du lagt ut en flygbild från Oppdal (har själv flugit över området ARN-LAX, vart flög du?). Tänkte att ¨fjällformationerna stämde med området så jag började leta och så: bingo!
Har flugit en gång i strålande väder under två timmar över norra Indien längs med hela Himalaya kedjan (och jag hade fönsterplats på rätt sida). Tyvärr var det före mobil kamerornas tid.(har själv flugit över området ARN-LAX, vart flög du?).
Hon verkar ha bra längd på skidorna!!Jag gillar ju färska bilder. Fick dessa bilder skickade till mig inatt. Dvs bilderna är från igår. (Tro nu inte att det är en liten topp bara för att det är en liten jente. Norskor är stenhårda).
namn och höjd på toppen?
ledtråd: vi är ca 5 mil fågelvägen från förra gåtan
Nope. Läs ledtråden så du söker i rätt områdeGaldhöpiggen?
Jajjemen. Bra jobbat! (Är det någon i den här tråden som har en 13 åring som klarar 1700fhm på en dag?)Första bilden är från bron vid brandstadbu. Tittar man mellan hennes skidor ser var lavinen i vintras gick. Toppen säkert flötatind.
Nej, den imponerande uthålligheten har ingen hos mig, men jag har en junior som drar 220 kg i marklyft efter 3 års träning.(Är det någon i den här tråden som har en 13 åring som klarar 1700fhm på en dag?)
Det är Kvalvika, en av Lofotens många vackra stränder. Hit finns ingen väg utan det är en 1,5 km vandring.
Det är gjort en kul dokumentärfilm https://vimeo.com/ondemand/northofthesun
Där två killar övervintrar på Kvalvika, bor i en stuga de byggt av trä och annat de hittat på stranden. På dagarna städar de stranden på skräp, surfar, gör toppturer med mera.
Din tur @Snowgod[/USER
[/QUOTE]
Shit vad coolt, den Måste man se
Nej, men det är på en ö.Är ju bara att börja gissa vilt...
Glenfinnan?