Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det var berget till höger jag hittade först, Gross Schärhorn?
Har hittat en väldigt bra sida med Schweiziska berg.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var berget till höger jag hittade först, Gross Schärhorn?
Ja precis, Gross och Chli (Klein) Schärhorn är de två topparna nära mitten av den bilden.Det var berget till höger jag hittade först, Gross Schärhorn?
Har hittat en väldigt bra sida med Schweiziska berg.
En hel del panoramabilder sorterade på regioner med topparnas namn. Blir ju lite letande, men ”dina berg” vet man ju ungefär vilket område de är i nuJa precis, Gross och Chli (Klein) Schärhorn är de två topparna nära mitten av den bilden.
Låter som en användbar sida! Med bilder? Jag förlitar mig mycket på Swisstopo så klart.
Ajdå, får börja fokusera på ovanliga vinklar då!En hel del panoramabilder sorterade på regioner med topparnas namn. Blir ju lite letande, men ”dina berg” vet man ju ungefär vilket område de är i nuoch Schärhorn var ju ganska karaktäristiskt
Ja, Bire vid Kandersteg.Har ju ing bilder , men gissar väl ändå, Bire?
Tog det på kort namn och drickbart även om det tog en stund.Ja, Bire vid Kandersteg.Hahnen look-a-like, trodde någon kanske skulle gissa på det.
Edit: vet kanske inte så många, men när Sion/Valais nyligen försökte sig på att försöka söka vinter-OS (men inte fick igenom budget i folkomröstning och därför fick ge upp) var Kandersteg tänkt att vara värd för
Det stämmer, försökte hitta exakt vilken strand, men jag hade svårt att hitta nåt som stämde.Gissar på Barcelona men känner inte igen mig trots att jag varit där...
Nej, vi är på fastlandet.Kuba/Havanna
Stora snöfallet? Kanske du menar Stora sjöfallet? Det är fel land. Vi är i @Ivo del Brallo favoritdal.Stora snöfallet området?
Tycker jag sett den där någongång någonstans.
En gång tänkte vi med vänner, att vi borde göra en fiskeresa till Thailand. Vännens fru sade: ok killar, om ni skall till Thailand för att fiska, jag skall till Gambia för att plocka blåbär!
Visst är det Yosemite! USA s motsvarighet till EikesdalenMerced River , Yosemite?
You tell me @Ivo del BralloVisst är det Yosemite! USA s motsvarighet till Eikesdalen
(Finns det ens kräftor i saxån @Kalle_Luzern ?)
över till @Bgn igen![]()
Jag har dykt från bron i bakgrunden, eller från en annan likadan i närheten! Yosemite är en sån plats som kan betecknas ”för vacker för att vara sann”. Då får det alltså bli Eikesdalen nästa…Då har jag er till en plats som är (nästan) lika fin som Eikesdalen. Vad heter ån där vi ”fiskar” kräftor?
I wishFrån din terass?![]()
Europas högsta vattenfall finns längst inne i Eikesdalen. De släpper på vattnet vissa tider för att göra sommarturisterna nöjda.Jag har dykt från bron i bakgrunden, eller från en annan likadan i närheten! Yosemite är en sån plats som kan betecknas ”för vacker för att vara sann”. Då får det alltså bli Eikesdalen nästa…
Nej, där hade jag gärna bott permanent...Jaha då är det väl antingen St Moritz eller… St Moritz?![]()