Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Namn på artist och namn på låt?

Edit: Videon raderad. Se nedan för svar och googla själv om ni vill lyssna...!

Senast ändrad:
John Farnham - You're the Voice
Korrekt! Han var 69 år när vi var på den här konserten i McLaren Vale/Adelaide, mäktig röst, inte många som skulle kunna sjunga den låten. Han är dessutom en j@kligt trevlig typ. Kul att höra en sån global monsterhit live.

Turen till pd!

Senast ändrad:
Lite som att få höra Gloria Gaynor, 73 sjunga I will survive!

Backen heter vadå och vilken lokal förmåga tog sin första wc-medalj här?

dump.png

Lite som att få höra Gloria Gaynor, 73 sjunga I will survive!

Backen heter vadå och vilken lokal förmåga tog sin första wc-medalj här?

Visa bilaga 10734
Saslong ner mot Santa Cristina.. får googla på resten, återkommer...
måste vara en decemberbild? Så lite snö men det ser ändå kallt ut, och målfållan igång därnere... de brukar ha sina WC-tävlingar i december. Och den där biten brukar vara en eländig slaskfålla på eftersäsongen.

Edit. Inte Kristian Ghedina tydligen... borde vara Isolde Kostner, kollar.. alla i Val Gardena heter Kostner eller Ghedina men... nej. Hmm.

Edit igen: Tittade tydligen bara på vinster. Kristian Ghedina är iofs från Cortina men tog en trdjeplats här i störtlopp 16/12/1989. Oc h Cortina är ju ganska "lokalt"..?

Senast ändrad:
Saslong ner mot Santa Cristina.. får googla på resten, återkommer...
måste vara en decemberbild? Så lite snö men det ser ändå kallt ut, och målfållan igång därnere... de brukar ha sina WC-tävlingar i december. Och den där biten brukar vara en eländig slaskfålla på eftersäsongen.

Edit. Inte Kristian Ghedina tydligen... borde vara Isolde Kostner, kollar.. alla i Val Gardena heter Kostner eller Ghedina men... nej. Hmm.

Edit igen: Tittade tydligen bara på vinster. Kristian Ghedina är iofs från Cortina men tog en trdjeplats här i störtlopp 16/12/1989. Oc h Cortina är ju ganska "lokalt"..?

Saslong stämmer givetvis.

Mera lokalt och mer nutida än så.

Yes! Familjen Delago bor typ ett stenkast från den röda nedfarten.
Åter till @fredw
Ok!
Jag skänker bort min chans till någon som ännu inte nått upp till 10 ”vinster” i denna tråd. Först till kvarn av er får posta en bild!

Edit: Jag släpper frågan fri om ingen med högst 10 vinster i denna tråd tar chansen och postar före kl 17 svensk tid!

Senast ändrad:
Har jag mer än 10 vinster? :unsure:
Möjligen inte de senaste 24 timmarna... men det är inte så jag menar! :)

Jag är iofs nästan mer intresserad av din skidrecension än något annat. Varför är du inte ute och åker ännu? Lockar en Aperol Spritz med frugan mer än dina nya QST99?!? Iofs förståeligt isåfall, giltigt förfall, men jag känner mig litet medskyldig till skidvalet, så jag är nervös...

Nej, dags att bruka allvar. Hallå! Fritt att posta för er med färre än 10 vinster här!

Möjligen inte de senaste 24 timmarna... men det är inte så jag menar! :)

Jag är iofs nästan mer intresserad av din skidrecension än något annat. Varför är du inte ute och åker ännu? Lockar en Aperol Spritz med frugan mer än dina nya QST99?!? Iofs förståeligt isåfall, giltigt förfall, men jag känner mig litet medskyldig till skidvalet, så jag är nervös...
Vi har åkt skidor kl 13 idag, och nu är det Nachmittagsjause med Cappuccino och Radler I 26 gr värme och sol vid hotellpoolen - perfekt sommarkombo!

Intressant kuriosa: Raderade just min lilla video från en fråga tidigare idag, som tydligen redan haft 117 visningar. Så här finns ännu efter midsommar en hel del som kikar in! Ta chansen och posta en fråga före kl 17! Om ni haft färre än 10 korrekta svar här förut.

Lärmstange är rätt!
Det är ju många berg som ska namnges så de flesta namn får väl duga.:ROFLMAO:
”Buller-stången” är kanske ändå i tveksammaste laget. Eller så betyder det något annat på ”tyrolska”?:unsure:

Din tur @Kalle_Luzern !
Stange (oftast uttalat schtange) är en 3 dl standardfatöl på schweizertyska, så kanske är ett berg för högljudda på after ski? 😄

Har inte riktigt så färsk bild, men den här är från i onsdags. Åsksäsong och här är ett åskmoln på väg bort från, ja vad heter berget? Och vad är det för ljuslinje?
IMG_2790.JPG

Stange (oftast uttalat schtange) är en 3 dl standardfatöl på schweizertyska, så kanske är ett berg för högljudda på after ski? 😄

Visa bilaga 10739
Jo, standardfrasen ”eine Stange bitte” i en schweizisk bar känner jag till.
Jag brukar roa mig med att beställa (självklart med uttal på Schwiizer-Dütsch) „ein Bierli, bitte“. Och har man tyskar med i sällskapet kan de sällan hålla sig för skratt.:ROFLMAO:
De tycker ju också att Schwiizer-Dütsch låter pinsamt roligt.

Ledtråd: drygt 1500 m lägre än PCs ölberg. ;) Syns bra hemifrån mig. Vad gäller ljuset kan man se det som en slags reklampelare...

Tillbaka
Topp