Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Helt rätt! Kör på. Ledsen för sent svar. Grilltider nu.Sönner tväråklump?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt! Kör på. Ledsen för sent svar. Grilltider nu.Sönner tväråklump?
Stämmer bra, över till @PisteCarverKaiserwetter som vanligt på @FilipNorin 's bilder!
Jag säger Aiguille de la Floria 2888 m och Aiguille du Belvedere 2965 m.
Ja, den är svår därför att bilden ”luras” med vägens riktning. Berget ligger egentligen en bit in i en sidodal. Men du har ju kört samma väg som jag bara några dagar efter, så med lite bredare synfält i spaningen tänkte jag nog att du skulle hitta den.Lättare bilder har ju varit med. Tror jag har den, men ge andra en liten chans.![]()
Jag körde inte, semestrarna har börjat! Hade fått stå minst en timme i kö framför tunneln!Ja, den är svår därför att bilden ”luras” med vägens riktning. Berget ligger egentligen en bit in i en sidodal. Men du har ju kört samma väg som jag bara några dagar efter, så med lite bredare synfält i spaningen tänkte jag nog att du skulle hitta den.
Återigen ett rejält berg med över 2000 fhm.
En ledtråd då till alla andra:
Vi är som man säger söder om Alpen Hauptkamm och vi är i Schweiz.
God jakt!
Najj, det är tyvärr inte rätt.Då gissar jag då.
1. Camoghe, 2228 m
2. Monte Bar, 1816 m
Fotograferat där Riale di Moleno rinner under motorvägen och sen ner i Ticino, nära Preonzo.
Precis så är det!Hmm, zoomade igen. Du menar att det är V och SE topparna på Sass Castel? Har du nog rätt i. Med den vinkeln sticker den fram till höger om Piz Croch
Inte konstigt om man blev förvirrad, italiensk flagga!En ledtråd då till alla andra:
Vi är som man säger söder om Alpen Hauptkamm och vi är i Schweiz.
God jakt!
Ja, vad pratar man för språk i Ticino och vilket land ligger det i?Inte konstigt om man blev förvirrad, italiensk flagga!![]()
![]()
Helt rätt!Poletten trillade ner. Vred blicken mer mot sydväst och hittade Krönten! 3108 möh.
Om jag har rätt så går turen till Christiam eller FilipNorlin, den som hittar hit först.
Jag ska bedriva litet enkelt jordbruk ikväll (tränar inför grönt kort i golf...)![]()
Inte på Nuolja. Men nuolja syns från åker jag är ute efter. : )Abisko, men vilket åk? Rihtuniira?
Helt rätt! Häftig och sorglig historia runt den kvinnan.Svarta Björn!!! https://en.wikipedia.org/wiki/Svarta_Bjorn
Tackar! Hittade mycket intressant att läsa!
Jag tycker absolut du ska besöka Abisko och Björkis.Tack! Hittade också mycket annat intressant av Björkliden och Abisko, måste absolut resa dit på påsklovet!
Jag är på brist av bilder. Borde snart kolla fruns bilder. Men ännu en gammal: Var åker jag? (Inte så hemskt mycket snö, hela tiden måste man vara litet försiktig med stenar.)Visa bilaga 10946
Jag tycker absolut du ska besöka Abisko och Björkis
Rätt igen! Mycket bra område att åka offpist på jullovet.Kitzsteinhorn
Kändes omöjlig tills jag fick syn på sjön där nere.Rätt igen! Mycket bra område att åka offpist på jullovet.
Nej, inte i Engelberg.Engelberg, svarta (gula) pisten nummer 1 till Stand? Ofta opistad? Rotegg?
Inte där heller.Saas Fee, nära Mittelallalin?