Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Minns en gång, kanske för 20 år sedan, i Gurschenabfahrtsroute. En av de fruktansvärdaste puckelpisterna jag har åkt! Tog kanske 20 minuter att klara den med min bräda!
Ja, precis. Övre delen av den långa svarta pisten som kallas Bernhard Russi run. 900 fhm, stora delar med rejäl lutning och oftast riktigt bra preparerad. Svänger man höger kommer man ut i Gurschenabfahrtsroute, gulmarkerad och opistad.
I panoramat: Galenstock, Dammastock, Sustenhorn och Fleckistock m.fl. toppar.
Tillbaka till @PisteCarver !
Du verkade chockad av gåtan först, men det gick ju rätt lätt ändå.1. Finkenberg
2. Brandberger Kolm
3. 2 067fhm
Dåliga odds på den.Chansar på att Kalle har fel ...
1. Finkenberg
2. Reichenspitze
3. 2 670 fhm
Mest för att jag skulle vara tvungen att googla hur högt Mayrhofen ligger...Du verkade chockad av gåtan först, men det gick ju rätt lätt ändå.![]()
Dåliga odds på den.
Han hade fel på en gåta för någon dag sedan, så hans felkvot är nu fylld för en månad framåt....![]()
Wallander har rätt, taget från Luzern - Engelberg Express.Om någon här just nu sitter på tåget mellan Luzern och Engelberg, kan ni ta en j-a massa bilder på omgivningarna och snabbt som attan skicka dem till mig. Tack. Och säg inget till Kalle eller PC.
Nej, där har man däremot en fantastisk blick mot Brisen.Dallenwil?
Deras vapen inkluderar ett större rovdjur och en pil...Räcker med rätt kommun/närmsta ort.![]()
Ja, utanför Wolfenschiessen i riktning Grafenort/Engelberg. Det är Walenstöcke man ser i bilden.Wolfenschiessen
Får lämna walk over tyvärr om det är korrekt
Bra jobbat! (En sån här dag är alla medel tillåtnaKanske Grubbfjället vid Almdalen?
Almdalen, Jämtland
Märkligt nog, hittade jag ingen info om Almdalen här på Freeride trots att det i toppturskretsar anses var ett ”hot spot”. I lördags tog jag med mig 15 åriga sonen på en tur över dagen till detta lilla paradis. Här kommer en rapport: Hemma i Östersund var snödjupet 20-30cm men när man kör de 11...www.freeride.se
Eikesdalen?
Helt rätt vi är i Eikesdalen nära MardalsforsenEikesdalen?
Europas högsta vattenfall. Hörde att de hittade bra med guld i området på 90-talet. Florerade även rykten om att de skulle bygga liftar i området (skulle lätt bli Skandinaviens bästa åkning). Man får väl var glad så länge det är oexploateratHelt rätt vi är i Eikesdalen nära Mardalsforsen
wft är det?? (blev tvungen att googla). men nej, vi är inte i Jämtland!Snygg bild!
Munsfjället?
YES!Daunatjåkko (Daune), även Daevnie?
Varit uppe på det? Läste att det är populärt bland turare.YES!
mästaren Kalle visar att han även behärskar Västerbotten![]()
Yepp; jag tog Daune på förmiddagen. Tog bilden på väg upp på Borkan på eftermiddagen. (800+800fhmVarit uppe på det? Läste att det är populärt bland turare.
Attans, då är det ju min tur igen.Var är den här bilden tagen?
Engelberg såklart.Varit uppe på det? Läste att det är populärt bland turare.
Attans, då är det ju min tur igen.Var är den här bilden tagen?
Visa bilaga 10957