Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hade jag aldrig tagit utan ledtråden... :oops:

Inte riktigt första snön, men nästan. Var?
IMG_2360.jpg

Den var inte särskilt svår, Kalle. ;)
Typiskt "davosiga" berg.
Bilden är tagen strax utanför Davos med skidområdet Rinerhorn till vänster.
Grüeni i Davos Platz för att vara exakt. Stämmer så klart att det är Rinerhorn med Leidbachhorn bakom till vänster. Bild från oktober i fjol.
Helgerna är ju lite lugnare här, så anpassar gåtorna till det. ;) Samma anledning att jag inte bad om namnet på någon obskyr Pizzo-topp imorse. :ROFLMAO:

Din tur igen @PisteCarver

Vad heter liften?
Det blir ju ganska svårt med bara första bilden, så därför la jag upp en bild till där vi precis har stigit av på toppstationen.
OBS! Notera att mina formsprutade Salomon SX92 Equipe fortfarande hänger med på den här bilden 🙂. Fantastisk passform där skummet är hårt som betong, men pjäxorna är jättesköna ändå. Året efter blev de dock pensionerade efter att vissa konstruktionsdetaljer började att ge upp.😢
1630177417607.png

1630177698297.png

Vad heter liften?
Det blir ju ganska svårt med bara första bilden, så därför la jag upp en bild till där vi precis har stigit av på toppstationen.
OBS! Notera att mina formsprutade Salomon SX92 Equipe fortfarande hänger med på den här bilden 🙂. Fantastisk passform där skummet är hårt som betong, men pjäxorna är jättesköna ändå. Året efter blev de dock pensionerade efter att vissa konstruktionsdetaljer började att ge upp.😢
Visa bilaga 11445
Visa bilaga 11446
Doppelsesselbahn? 😁

Tack @STORPOTATEN , nu kan jag ägna mig åt lördagsvinet med tillhörande delikatesser!😋
Trodde inte att du ”lurade i vassen”, då hade jag inte lagt upp bild 2.;)

Du får kvällsskiftet!
Njaa, lurade inte så mycket i vassen utan gled bara in på räkmackan denna gång. :)
Och nu blir jag nog offline i ytterligare ett par dagar, så först till kvarn maler nästa bild! (y)

Fin lutning på backar och liftar till höger… Tyckte också det såg ut som varm italiensk sol och rödbruna toppar men - nä.

Schlepplift Hölltal i Elfer?
Det är det, bra taget!
Jag trodde att det skulle ta lite längre tid, den där lilla liften är ju inte precis lika känd som t ex kabinbanan upp till Aiguille du Midi.
Elfer är Neustifts egna "okända" lilla "Hausberg" och där finns en ägglift och två släpliftar. Vi brukar använda det när vädret är dåligt på glaciären (blåst eller dålig sikt), och även om det är litet är åkningen här väldigt bra. Området används huvudsakligen av Neustiftarna själva och av skärmflygare.
Från toppen av Schlepplift Elferhütte kan man åka offpistrundor i gles skog med ca 250 fhm för åket.

Det är det, bra taget!
Jag trodde att det skulle ta lite längre tid, den där lilla liften är ju inte precis lika känd som t ex kabinbanan upp till Aiguille du Midi.
Elfer är Neustifts egna "okända" lilla "Hausberg" och där finns en ägglift och två släpliftar. Vi brukar använda det när vädret är dåligt på glaciären (blåst eller dålig sikt), och även om det är litet är åkningen här väldigt bra. Området används huvudsakligen av Neustiftarna själva och av skärmflygare.
Från toppen av Schlepplift Elferhütte kan man åka offpistrundor i gles skog med ca 250 fhm för åket.
Fick en vibb av Innsbruck så letade runt lite i det området efter dalgångar och liftar som passade.

Tillbaka
Topp