KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inte Oppdal, söder om Oppdal.Oppdal?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte Oppdal, söder om Oppdal.Oppdal?
Otta är rätt. Alla, som kör till Stryn eller Juvvass sommerski, åker kanske förbi Otta. Din tur igen @Kalle_LuzernOtta då?
Grüeni i Davos Platz för att vara exakt. Stämmer så klart att det är Rinerhorn med Leidbachhorn bakom till vänster. Bild från oktober i fjol.Den var inte särskilt svår, Kalle.
Typiskt "davosiga" berg.
Bilden är tagen strax utanför Davos med skidområdet Rinerhorn till vänster.
Vad synd, jag har blivit duktig påHelgerna är ju lite lugnare här, så anpassar gåtorna till det.Samma anledning att jag inte bad om namnet på någon obskyr Pizzo-topp imorse.
![]()
Har en bra på lager, pizzabagarnas frisör som inte ens syns med namn på Bergfex...Vad synd, jag har blivit duktig på![]()
Doppelsesselbahn?Vad heter liften?
Det blir ju ganska svårt med bara första bilden, så därför la jag upp en bild till där vi precis har stigit av på toppstationen.
OBS! Notera att mina formsprutade Salomon SX92 Equipe fortfarande hänger med på den här bilden. Fantastisk passform där skummet är hårt som betong, men pjäxorna är jättesköna ändå. Året efter blev de dock pensionerade efter att vissa konstruktionsdetaljer började att ge upp.
Visa bilaga 11445
Visa bilaga 11446
Close Close. Doppelsesselbahn Wildspitz.Doppelsesselbahn?![]()
Tack @STORPOTATEN , nu kan jag ägna mig åt lördagsvinet med tillhörande delikatesser!Close Close. Doppelsesselbahn Wildspitz.
Den har jag nästan blåst ur en gång...
Tyvärr bara ett halvt rätt!Doppelsesselbahn?![]()
Njaa, lurade inte så mycket i vassen utan gled bara in på räkmackan denna gång.Tack @STORPOTATEN , nu kan jag ägna mig åt lördagsvinet med tillhörande delikatesser!
Trodde inte att du ”lurade i vassen”, då hade jag inte lagt upp bild 2.
Du får kvällsskiftet!
Då går bildgåtan självklart vidare till @FilipNorin eftersom han hade ett halvt rätt!Njaa, lurade inte så mycket i vassen utan gled bara in på räkmackan denna gång.
Och nu blir jag nog offline i ytterligare ett par dagar, så först till kvarn maler nästa bild!![]()
Nej fel land...Courmayeur Zerotta?
Det är väldigt nära Italien, på en väldigt känd ort.Fin lutning på backar och liftar till höger… Tyckte också det såg ut som varm italiensk sol och rödbruna toppar men - nä.
Nej fel land...Zermatt?
Ja frågade efter lift, men det är dags för en ny bild så kör du @Hawk100!
Vad var det för lift då?Ja frågade efter lift, men det är dags för en ny bild så kör du @Hawk100!
Okej då får du skynda dig nu när @Kalle_Luzern är onlineNä, jag tänkte att vi börjar med att hitta området….
Nu kan vi alltså gissa på liftarna!!![]()
Yes la trappe i flegere, över till @Kalle_Luzern!La Trappe?
Svåraste på ett tag känns det som!Yes la trappe i flegere, över till @Kalle_Luzern!
Helt riktigt, och Blüemlisalpfirn. Tog den på väg hem från Mythen.Bahnhof Schwyz med utsikt mot Uri Rotstock.
Det är det, bra taget!Schlepplift Hölltal i Elfer?
Fick en vibb av Innsbruck så letade runt lite i det området efter dalgångar och liftar som passade.Det är det, bra taget!
Jag trodde att det skulle ta lite längre tid, den där lilla liften är ju inte precis lika känd som t ex kabinbanan upp till Aiguille du Midi.
Elfer är Neustifts egna "okända" lilla "Hausberg" och där finns en ägglift och två släpliftar. Vi brukar använda det när vädret är dåligt på glaciären (blåst eller dålig sikt), och även om det är litet är åkningen här väldigt bra. Området används huvudsakligen av Neustiftarna själva och av skärmflygare.
Från toppen av Schlepplift Elferhütte kan man åka offpistrundor i gles skog med ca 250 fhm för åket.
I dalöppningen i bakgrunden ligger Europabrücke och Brennerautobahn, och Innsbruck till vänster därifrån (utanför bild).Fick en vibb av Innsbruck så letade runt lite i det området efter dalgångar och liftar som passade.